فرمانده سپاه دالاهو:

بمباران شیمیایی روستای زرده نمادی از حقوق بشر آمریکایی است

سرهنگ«قاسمی» گفت: بمباران شیمیایی روستای زرده جنایتی فراموش نشدنی و نمادی از حقوق بشر آمریکایی است که به دست صدام بعثی اتفاق افتاد.
کد خبر: ۶۷۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۶ - 22July 2024

بمباران شیمیایی روستای زرده نمادی از حقوق بشر آمریکایی استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سرهنگ پاسدار «مسلم قاسمی» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه دالاهو شامگاه (یک شنبه) در مراسم سی و ششمین سالگرد بمباران شیمیایی روستای زرده از توابع شهرستان دالاهو در غرب کرمانشاه مراسم بزرگداشت شهدای این واقعه که با حضور مسوولان استان کرمانشاه و جمعی از خانواده های شهدا و جانبازان این روستا برگزار شد اظهار داشت: بمباران شیمیایی روستای زرده جنایتی فراموش نشدنی و نمادی از حقوق بشر آمریکایی است که به دست صدام بعثی اتفاق افتاد.

سرهنگ قاسمی افزود: بمباران شیمیایی روستای زرده قصه فاجعه باری را برای مردم این سرزمین رقم زد که همچنان و پس از گذشت ۳۶ سال از جنگ عواقبش نمایان است و اهالی روستاهای شیمیایی شده از خس خس سینه، دردهای آبله و سوزش پوست، ناراحتی‌های اعصاب و آوارگی ناشی از این فاجعه رنج می برند.

وی اضافه کرد: برادران شیعه، سنی و جامعه اهل حق استان کرمانشاه سالهاست به خوبی در کنار هم زندگی می کنند و خون شیعه، سنی و اهل حق در کنار هم کاخ استکبار را در هم می شکند و توطئه های دشمنان را خنثی خواهد کرد.

روستای زرده شهرستان دالاهو در۳۱ تیرماه سال ۱۳۶۷ مورد هجوم وحشیانه بمب های شیمیایی رژیم بعث عراق قرار گرفت که در این حمله جنون آمیز تعداد ۲۷۵ نفر از هموطنان به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار