معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی خبر داد؛

فعالیت ۹۵ خانه نگهداری فرزندان بی‌سرپرست در خراسان رضوی

محدث گفت: هم‌اکنون هزار و ۸۰۰ کودک و نوجوان بی‌سرپرست و بد سرپرست در ۹۵ خانه نگهداری فرزندان این استان مراقبت می‌شوند.
کد خبر: ۶۷۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷ - 22July 2024

۹۵ خانه نگهداری فرزندان بی‌سرپرست در خراسان رضوی فعال استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «حمیده محدث» معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی، در سفر به تایباد و دیدار با فرماندار این شهرستان اظهار داشت: این کودکان در سنین زیر سه سال شیرخوار، سه تا شش سال، هفت تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۸ سال در این مراکز ساکن هستند.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی کودکان از مهمترین اولویت‌های مراکز بهزیستی است، عنوان کرد: ماهیانه ۲۵ میلیون ریال برای هر یک از فرزندان در این مراکز مستمری پرداخت می‌شود.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر در ۲۱ شهرستان استان خانه نگهداری فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست فعال است.

وی با اشاره به اینکه اتباع خارجی بیشترین کودکان کار خراسان رضوی هستند، گفت: در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ افزون بر ۷۰ درصد کودکان کار خیابانی استان از اتباع خارجی بودند که هزار و ۲۰۰ نفر از آنان ساماندهی شده‌اند.

محدث با بیان اینکه هم اکنون ۲۵۰ خانواده خراسان رضوی متقاضی دریافت فرزند خواندگی هستند، بیان داشت: اغلب والدین به دنبال به فرزند گرفتن کودکان سالم و دارای سلامتی قطعی هستند، به همین دلیل کودکان دارای بیماری و معلول جزء گروهی از کودکان هستند که در مراکز بهزیستی ماندگار و حضورشان دائمی می‌شود.

به گفته وی، اما در این میان هستند افرادی که با نیت خیرخواهانه کودکان دارای بیماری خاص و معلول را به فرزندخواندگی قبول می‌کنند.

اختصاص ۲۰۴ میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان بهزیستی تایباد

مهدی شیردل فرماندار تایباد نیز در ادامه ابراز داشت: امسال ۲۰۴ میلیارد ریال اعتبار به حوزه اشتغال مددجویان بهزیستی این شهرستان اختصاص یافته که پارسال این رقم ۱۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود و بستر اشتغال ۱۷۵ نفر از معلولین این شهرستان فراهم شد.

وی افزود: هم اکنون بهزیستی شهرستان تایباد چهار هزار و ۸۵۳ توانیاب را زیر پوشش برنامه‌های حمایتی خود قرار داده است.

فرماندار تایباد گفت: بهزیستی تایباد برای سه هزار و ۵۴۳ توانیاب زیر پوشش خود در این شهرستان ماهیانه ۵۵ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال مستمری پرداخت می‌کند.

شیردل ادامه داد: در زمان حاضر فقط ۱۶۴ نفر از خانواده‌های تایباد در صف انتظار دریافت مستمری قرار دارند.

وی گفت: اداره بهزیستی در تایباد اکنون ۲۶۲ خانواده ۲ معلول، ۳۳ خانواده سه معلول، ۶ خانواده چهار معلول و یک خانواده ۶ معلول را تحت حمایت خود قرار داده است.

در سفر معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان خراسان رضوی به تایباد، مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و مرکز توان بخشی خانه حمایتی کودکان معلول ذهنی این شهرستان افتتاح شد.

بهزیستی تایباد در چهار حوزه توانبخشی، پیشگیری، حمایتی و مشارکت‌های مردمی خدمات ارایه می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار