معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه مطرح کرد؛

صدور بیش از یک میلیون و ۶۶۰ هزار مجوز برای ورود اتباع خارجی به کشور

بیگدلی گفت: یک میلیون و ۶۶۰ هزار برگه ورود یه کشور برای اتباع خارجی که قصد ورود به کشور داشتند صادر شده است.
کد خبر: ۶۷۹۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸ - 22July 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «علیرضا بیگدلی» معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه نمایشگاه «هزار و ۲۰ روز دیپلماسی» در وزارت امور خارجه در نشست خبری با بیان اینکه همه فعالیت‌ها در بخش کنسولی مرتبط با نیازهای اتباع ایرانی خارج از کشورمان است، اظهار داشت: در حوزه مجلس نیز مستقیم به نمایندگان مردم مربوط می‌شود. عمده ارتباط ما مرتبط با موضوعات دیپلماسی و سیاست خارجی می‌شود که مشورت‌ها، سوال‌ها و نظارت‌ها را دربرمی‌گیرد. 

صدور بیش از یک میلیون و ۶۶۰ هزار مجوز برای ورود اتباع خارجی به کشور

بیگدلی افزود: هم‌اکنون ۱۴۰‌ نمایندگی کشورمان در ۱۰۳ کشور جهان حضور دارند؛ با استفاده از ابزار کنسولی در روابط با کشورها تاثیرگذار هستیم و با استفاده از این ظرفیت منافع خود را تامین می‌کنیم.

وی گفت: حمایت از اتباع یک محور اساسی فعالیت بخش کنسولی وزارت امور خارجه است.

بیگدلی ادامه داد: هر آنچه یک ایرانی برای تسهیل امور خود در داخل و خارج از کشور با دولت نیاز دارد وزارت امور خارجه نمایندگی می‌کند.

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲، برای ایرانیان خارج از کشور بیش از ۲۰۰ هزار گذرنامه صادر شده است.

بیگدلی با بیان اینکه یک میلیون و ۶۶۰ هزار برگه ورود یه کشور برای اتباع خارجی که قصد ورود به کشور داشتند صادر شده است، گفت: ۱۲ هزار برگه عبور برای ایرانیان خارج از کشور که گذرنامه آن‌ها دچار مخدوشی و ... بود صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه توجه به دیپلماسی متنوع برای تسهیل سفر مردم در دولت سیزدهم انجام شده است، خاطرنشان کرد:  در حوزه زیارت فعالیت‌های شاخصی صورت گرفته که یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم بوده است.

بیگدلی درباره دیپلماسی هنر و فرهنگ گفت: تلاش شد در کنار هنرمندان باشیم و تسهیلات ویژه‌ای برای امور آن‌ها در خارج از ایجاد شد؛ امروز هم هر یک از هنرمندان ایرانی در خارج بخواهند نمایشگاهی برپا کنند، آماده‌ایم به سرعت مشکلات آن‌ها را پیگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه رسیدگی به مسائل ایرانیان خارج از کشور موضوعات کلیدی بود که در دولت سیزدهم‌ به آن نگاه ویژه‌ای شد، افزود: دو نشست شورای عالی ایرانیان با حضور رئیس جمهور برگزار شد و به مشکلات آن‌ها رسیدگی شد.

بیگدلی در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره امور زندانیان خارج از کشور گفت: یک اداره تخصصی با 23 دیپلمات داریم و روزانه برای رسیدگی به امور ایرانیان مطالبه داریم فارغ از اینکه آن زندانی چه کسی هست و بر چه اساسی بازداشت شده است. در مورد محمدرضا نوری که در عراق در بازداشت است، تلاش‌های گسترده‌ای از سوی سفیر ایران در عراق انجام و در مرکز ملاقاتهای متعددی با خانواده ایشان داشتم سه بار با پدر این زندانی دیدار داشتم و امورش در دست پیگیری است و دولت عراق همکاری‌هایی را در زمینه رسیدگی به وضعیت ایشان داشته و حتی اجازه دادند پزشک به داخل زندان رفت و وعده‌هایی دادند و امیدواریم هر چه زودتر شاهد آزادی ایشان باشیم.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار