تشریح ویژگی‌ها و شاخصه‌های نامزدهای تصدی ریاست دیوان محاسبات کشور

زنگنه گفت: در جلسه نخست کمیته دیوان محاسبات، کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیشنهاداتی درباره شاخص‌های داوطلبان ریاست و دادستانی دیوان محاسبات مطرح و ارائه شد.
کد خبر: ۶۷۹۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸ - 22July 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «محسن زنگنه» عضو کمیته دیوان محاسبات کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات جلسه اول کمیته دیوان محاسبات کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در جلسه نخست کمیته دیوان محاسبات، کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیشنهاداتی درباره شاخص‌های داوطلبان ریاست و دادستانی دیوان محاسبات مطرح و ارائه شد.

تشریح ویژگی‌ها و شاخصه‌های نامزدهای تصدی ریاست دیوان محاسبات کشور

زنگنه ادامه داد: به دلیل اینکه این پیشنهادات با آئین نامه داخلی مجلس و همچنین دستورالعملی که مصوب کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس مغایرت داشت، در نهایت مصوب شد که شروط اصلی برای همه نامزدها مورد بررسی قرار گیرد و این موارد در جلسه روز گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به شروط اصلی نامزدها برای تصدی کرسی ریاست و دادستانی دیوان محاسبات، اظهار کرد: ۲۰ سال سابقه کار، داشتن مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر و همچنین ذیل مقامات ماده ۷۱ بودن از جمله شروط در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: با این حال بررسی‌ها در این بخش صورت گرفت و با در نظر گرفتن این شرایط، عده‌ای مشمول نقض مدرک شدند، بنابراین برخی از آنها جزو مقاماتی می‌شدند که نمی‌توانستند مدارک و سوابق آن ۲۰ سال را تأمین کنند، از این رو مقرر شد این موارد به داوطلبان اعلام شود و در صورتی که مدارک لازم را ارائه کنند، آنها نیز به مصاحبه دعوت می‌شوند در غیر این صورت آنها از دایره رقابت خارج خواهند شد.

زنگنه تاکید کرد: همچنین مقرر شد همه افراد چه کسانی که در دولت مدیریتی را بر عهده دارند و چه کسانی که قبلاً مسئولیت داشتند و چه کسانی که در دیوان بودند و همه افراد بر اساس همان سه شرط مذکور به کمیته دعوت شوند و در ۵ الی ۱۰ دقیقه مصاحبه، به بیان دیدگاه‌های خود بپردازند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته ممکن است اعضای کمیته بخواهند در انجام مصاحبه یک الی دو سوال را از داوطلبان داشته باشند، با این حال بعد از اتمام همه مصاحبه‌ها رأی گیری به صورت یکجا انجام خواهد شد.

عضو کمیته دیوان محاسبات کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس قوانین و دستورالعمل‌ها، کمیته باید حداقل ۴ نفر را به کمیسیون برنامه و بودجه معرفی کنند، لذا مقرر شد بعد از آنکه مصاحبه‌ها به اتمام رسید، کمیته رأی گیری خود را انجام دهد و اگر نظر اعضای کمیته در معرفی بیش از ۴ نفر بود، بیش از چهار نفر به کمیسیون معرفی و در غیر این صورت همان ۴ نفر به کمیسیون برنامه و بودجه معرفی شود.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار