نماینده ولی‌فقیه در سپاه:

باور جبهه مقاومت به عزتمندی گفتمان انقلاب اسلامی/ راهبرد دشمن کاهش تأثیرگذاری مرجعیت روحانیت است

حجت‌‌الاسلام حاجی‌صادقی گفت: امروز فرزندان مقاومت، گفتمان انقلاب اسلامی را به‌عنوان تنها راه حیات عزتمند در دنیای کفر و سلطه استکبار می‌دانند.
کد خبر: ۶۷۹۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶ - 22July 2024

باور جبهه مقاومت به عزتمندی گفتمان انقلاب اسلامی/ راهبرد دشمن کمرنگ شدن تأثیرگذاری و مرجعیت روحانیت استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (دوشنبه) در جمع شرکت‌کنندگان در طرح «جهادگران تبیین» در مرکز فرهنگی امامت شهر مشهد اظهار داشت: در این طرح خاندان اهل‌بیت علیهم‌السلام را یکی از مصادیق تجلی جهاد تبیین باید دانست و نقش حضرت زینب سلام‌الله‌علیها را در کربلا نمونه بارز این جهاد برشمرد.

وی حجم موفقیت‌های جبهه انقلاب را بسیار دانست و افزود: اکنون بسیاری از سنگرهای مختلف جهان توسط بسیجیان مسلمان در حال فتح است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ادامه داد: امروز ملت‌های دنیا دریافتند که انقلاب اسلامی و نظام ولایی بهترین محور سعادت است و ازاین‌رو حول آن جمع شده و می‌شوند، به‌تدریج دولت‌ها هم حول آن جمع می‌شوند گرچه در مجامع بزرگ عمومی و رسانه‌ای بیان نمی‌کنند، اما در مجامع خصوصی و ویژه به‌صراحت بیان می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌ حاجی‌صادقی گفتمان انقلاب اسلامی را تنها راه حیات عزتمند در دنیای کنونی دانست و تصریح کرد: امروز فرزندان مقاومت نیز، گفتمان انقلاب اسلامی را به‌عنوان تنها راه حیات عزتمند در دنیای کفر و سلطه استکبار دانستند و از این‌رو شاهد هستیم که در جبهه‌ها شهید می‌شوند اما مقاومت و ایستادگی خود را از دست نمی‌دهند و این الحمدالله روبه‌رشد است.

وی ضمن هشدار به نیروهای انقلابی گفت: نکند همانند صدر اسلام که مکه و مدینه مرکز طلوع حقیقی اسلام بود اما رشد آن در مناطق دیگر کره خاکی اتفاق افتاد، ما نیز که صادرکننده گفتمان مقاومت به جهان هستیم ایستادگی در جبهه مقاومت را از دست بدهیم و رشد این گفتمان توسط نیروهای یمنی و جبهه‌های دیگر مقاومت اتفاق بیفتد. 

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با تأکید بر این واقعیت که هیچ زمانی جبهه استکبار مثل امروز در ضعف نبوده است، گفت: تاکنون جبهه مقاومت قدرت به‌کارگیری توانمندی‌های خود را نداشته اما اکنون چنین قدرتی را به نمایش گذاشته است و در مقابل، جبهه کفر قدرت ظاهری زیادی دارند اما قدرت به‌کارگیری توانمندی خود را ندارند.

حجت‌الاسلام‌ حاجی‌صادقی بیان کرد: مبهم بودن میزان قدرت نیروهای مقاومت نیز باعث ترس روزافزون نظام سلطه شده و قدرت استفاده از توانمندی خود را از دست‌ داده‌اند که این را مدیون و مرهون رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در حال برنامه‌ریزی برای کمرنگ شدن تأثیرگذاری و مرجعیت روحانیت در جامعه است اما جدای از برنامه دشمن، بخشی از کمرنگ شدن مرجعیت روحانیون به عملکرد برخی روحانیون و اقدامات آنها برمی‌گردد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه عنوان داشت: برخی نیروهای دفاع مقدس که به‌عنوان بسیجیان‌ جان‌برکف در دفاع مقدس شرکت کرده بودند، امروز تحلیل‌ها و ذائقه آن‌ها به سمت مسائل دنیایی رفته است که واقعیتی تلخ است که نشان از مرجعیت افراد غیرصلاح و داعیه‌دار شدن کسانی است که تحصیل‌کرده‌ تفکر مادی‌گرایی غرب است، اما علت‌های آن چیست؟ آیا به حوزه بر می‌گردد یا خیر؟

حجت‌الاسلام‌ حاجی‌صادقی در بخشی از پاسخ به سؤال فوق به تحقیقات سنگین مؤسسه رند امریکا در سال ۲۰۰۱ اشاره کرد و گفت: در این تحقیقات برای مقابله با بنیادگرایی اسلامی، آمده است: «ما اشتباه کردیم که برای تغییر در ایران، روی دانشگاه‌ها متمرکز شدیم، درحالی‌که بخش عظیمی از کادر این نظام و هدایتگران این نظام در حوزه‌های علمیه تربیت می‌شوند، ازاین‌رو باید به فکر برنامه‌ریزی در حوزه علمیه هم باشیم.» از این‌رو در سال ۲۰۰۱ تاکنون ما آرام‌آرام شاهد جریان‌های فعالی شدیم که بعضی به شیعه لندنی معروف شدند.

وی خطاب به اساتید حاضر در طرح جهادگران تبیین گفت: نهاد مقدس روحانیت که هیچ نهادی سنگرنشین‌تر از روحانیت در دفاع از اسلام نیست اگر قداست آن آسیب‌دیده است، شما برای درمان آن مثل فرهنگ حسینی «انی احامی ابدا عن دینی» پیشنهاد بدهید.

اولین دوره طرح «جهادگران تبیین» به همت سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور با حضور جمعی از اساتید برجسته حوزه علمیه از امروز آغاز و به مدت چهار روز ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار