مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری:

انتخابات خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری لغو شد 

احمدی گفت: انتخابات خانه مطبوعات این استان به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نامزد‌های انتخاباتی برای سومین بار در یکسال گذشته لغو شد که رعایت نشدن مفاد اساس‌نامه برای اعلام نامزدی‌ها از دلایل اصلی این موضوع است. 
کد خبر: ۶۷۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸ - 22July 2024

انتخابات خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری لغو شد به گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در این دوره از انتخابات هیات مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان، ۳۴ نفر در بازه زمانی موردنظر، نامزدی خود را اعلام کردند، افزود: از این تعداد ثبت نامی، ۱۴ نفر در مراحل بعدی از ادامه حضور در این انتخابات انصراف دادند.

وی تصریح کرد: از مجموع ۲۰ نفر باقی مانده در جمع نامزد‌ها و تا پایان مهلت تغییر نقش نامزدها، نام ۱۵ نفر برای رقابت در رسته‌های مختلف هیات مدیره و اسامی پنج نفر نیز برای شرکت در انتخابات بخش بازرسان به ثبت نهایی رسید. 

احمدی با اشاره به اینکه بر اساس جدول زمان‌بندی انتخابات خانه مطبوعات، مراحل بررسی شرایط نامزد‌ها از همان ابتدای نام‌نویسی آنان آغاز شد، اظهار داشت: پس از بررسی‌های صورت گرفته، بر اساس شرایط تصریح شده در اساسنامه ۱۱ نفر از نامزد‌ها برای حضور در انتخابات تایید شدند.

وی در ادامه گفت: بر مبنای مفاد اساس‌نامه خانه مطبوعات، تعداد داوطلبان انتخابات باید حداقل ۲ برابر اعضای هیات مدیره و بازرسان باشد تا شرایط برگزاری این انتخابات مهیا شود که با توجه به شرایط مشخص شده و به حد نصاب نرسیدن تعداد افراد، انتخابات این دوره از خانه مطبوعات استان در دوم مرداد لغو شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، قرار داشتن در فهرست بیمه‌ای رسانه متبوع برای رسته روزنامه‌نگاران و نداشتن شغل رسمی دولتی یا نهاد‌های عمومی برای رسته‌های مدیران مسئول و یا صاحبان امتیاز نشریات چاپی یا الکترونیکی و همچنین روزنامه نگاران را از الزامات تعیین شده در تبصره‌های یک و ۲ ماده ۲۱ اساس‌نامه خانه مطبوعات بیان و تصریح کرد: عمده ثبت‌نام‌کنندگان در بخش هیات مدیره به دلیل نداشتن شرایط ذکر شده از گردونه کاندیداتوری خارج شدند.

وی با تأکید بر اینکه تمامی مباحث مربوط به چگونگی پذیرش افراد برای نامزدی انتخابات خانه مطبوعات در اساس‌نامه این خانه ذکر شده است، اظهار داشت: لازم است داوطلبان، مطالعه کامل و دقیقی از این شرایط داشته باشند به ویژه آنکه ارائه گواهی عدم سوءپیشینه و بیمه رسانه‌ای به‌روز شده و نبود مغایرت در نوع بیمه اعلامی از موارد مهم در این رابطه است.

احمدی افزود: با توجه به شرایط فعلی، مطابق ماده ۲۷ اساس‌نامه خانه مطبوعات، ماموریت و مسئولیت هیات مدیره خانه پایان پذیرفته است و پیگیری‌های لازم درباره چگونگی ادامه فعالیت خانه در استان از معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به بند ۱۶ از ماده ۲ اساس‌نامه خانه مطبوعات تحت عنوان وظایف این خانه تصریح کرد: بنا به نقش نظارتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لازم است هیات مدیره نسبت به ارائه گزارش عملکرد و مالی به این اداره اقدام کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری همچنین از اهالی رسانه‌ای استان خواست نسبت به تکمیل پرونده در سامانه جامع رسانه‌ای کشور و رعایت نظم خبرنگاری توجه جدی‌تری داشته باشند.

گفتنی است، خانه مطبوعات و رسانه‌های استان به عنوان موسسه‌ای فرهنگی، صنفی، غیردولتی و غیر تجاری و مستقل از میان دست اندرکاران مطبوعات و رسانه‌های استانی دارای مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان نشریات سراسری، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تشکیل می‌شود تا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و به موجب اساس‌نامه اهداف مورد نظر را دنبال کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار