رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

نماز مهم‌ترین راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

حجت الاسلام براتی‌زاده گفت: نماز علاوه بر اینکه یک تکلیف فردی است در عین حال دارای قابلیت‌هایی است که باید مورد شناسایی قرار گرفته و در مسیر صحیح آن تبیین و به کار گرفته شود. این ظرفیت‌ها عمدتاً در جامعه، کارکردی انسان‌ساز دارند.
کد خبر: ۶۸۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷ - 23July 2024

نماز مهم‌ترین راه مقابله با آسیب‌های اجتماعیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین «رضا براتی‌زاده» امروز (سه‌شنبه) در نشست تخصصی نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: جامعه ما از یک ظرفیت دینی و معنوی فوق‌العاده‌ای برخوردار است که ریشه در مبانی دینی و آموزه‌های قرآنی دارد. در این بحبوحه، نماز یکی از همان فرائض دینی به شمار می‌رود که هرچه نسبت به آن توجه و اهتمام ویژه صورت پذیرد طبعاً انگیزه‌های معنوی جهت تزریق روحیه نشاط در کار و تلاش مضاعف در مجموعه‌ها افزایش خواهد یافت.

وی با تأکید بر نهادینه‌سازی ساز و کار اقامه نماز جماعت در ادارات و دستگاه‌های دولتی به صورت منظم و با شکوه  باید در دستور کار همه مدیران باشد، افزود: نماز علاوه بر اینکه یک تکلیف فردی است در عین حال دارای قابلیت‌هایی است که باید مورد شناسایی قرار گرفته و در مسیر صحیح آن تبیین و به کار گرفته شود. همانگونه که جوانان و رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با نماز و ادعیه به خودسازی، خودشناسی و خداشناسی پرداختند. این ظرفیت‌ها عمدتاً در جامعه، کارکردی انسان‌ساز دارند.

در این نشست، «سیدجواد ایلالی» دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ضمن قدردانی از عوامل زمینه‌ساز ترویج فرهنگ نماز در جامعه و ادارات، تصریح کرد: همان گونه که خداوند متعال نماز را به عنوان یکی از عوامل دوری انسان از فحشاء و منکرات معرفی نموده است در تمامی ادیان توحیدی به نوع بشر دستور اقامه این فریضه را برای تذکر، تزکیه و تهذیب نفس را با آداب و ترتیب خاصی نیز درنظر گرفته است؛ لذا برای نهادینه‌سازی بایسته‌های این امر در جامعه و مناسبات اجتماعی باید بیش از پیش تلاش شود.

در پایان حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسن امانی» معاون فرهنگی دادگستری کل خراسان شمالی گزارشی از اهم فعالیت‌های فرهنگی دادگستری کل استان اعم از؛ برگزاری برنامه‌های فرهنگی مختلف و متنوع، نشست‌های مرتبط با موضوع نماز، برپایی نمایشگاه‌هایی با محتوای فرهنگی، کارگاه‌های آموزشی دینی و قرآنی و پاسخگویی به سؤالات و ابهامات در حوزه مسائل دینی برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار