مدیرکل کمیته امداد استان زنجان خبر داد؛

ارائه خدمات مشاوره ازدواج به 1382 مددجوی زنجانی

«صالحی» گفت: در سه ماهه نخست امسال  یک هزار و 382 مورد مشاوره ازدواج به مددجویان زنجانی ارائه شده است.
کد خبر: ۶۸۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۳ - 23July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان؛ «روح اله صالحی» امروز در جمع خبرنگاران درباره ارائه خدمات مشاوره به مددجویان این نهاد اظهار داشت: کمیته امداد با هدف تقویت نهاد خانواده و تحکیم ازدواج خانواده‌های تحت حمایت جلسات مشاوره و راهنمایی ازدواج برای مددجویان برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه در این دوره ها، آموزش‌های مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به جوانان ارائه می‌شود، تاکید کرد: سبک زندگی اسلامی و ایرانی، انتخاب صحیح همسر و مبانی تحکیم خانواده در این دوره‌ها به دختران و پسران در آستانه ازدواج و زوجین جوان آموزش داده می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال  یک هزار و 382 مورد مشاوره ازدواج به مددجویان زنجانی ارائه شده است، گفت: همچنین 91 زوج از کمک هزینه ازدواج کمیته امداد استفاده کرده و زندگی مشترک خود را آغاز کرده اند.

وی به سایر خدمات مشاوره کمیته امداد در بخش‌های دیگر اشاره کرد و افزود: در مدت اعلام شده 994 مورد مشاوره تحصیلی، 680 جلسه مورد پیشگیری از اعتیاد و 701  مورد مشاوره اشتغال ارائه شده است.

صالحی ادامه داد: با توجه به نیاز گروه های خاص به مشاوره‌های تخصصی در سه ماهه نخست امسال 413 نفر از خانواده‌های زندانی و 929 نفر از زنان مطلقه از خدمات مشاوره بهره‌مند شده اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کلینیک رز به عنوان مرکز تخصصی مشاوره آماده ارائه خدمات به مددجویان است، گفت: این مرکز از سال گذشته شروع به کار کرده است و ش هدف از تشکیل و راه اندازی کلینیک مشاوره در کمیته امداد کمک به افزایش توانمندسازی فکری، فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه مورد حمایت این نهاد مقدس است.

صالحی ادامه داد: ارائه خدمات در بخش‌های مشاوره خانواده، ازدواج، تحصیلی، کودک و نوجوان، مهارت‌های ارتباطی، زوج درمانی، روان سنجی و تست‌های روانشناسی، درمان اختلالات روانشناختی به مددجویان انجام شده است. 

وی تصریح کرد: کلینیک تخصصی مشاوره‌ای رز در حال حاضر 17 نفر روانشناس دارد که مشغول به فعالیت هستند و در صورت نیاز تعداد مشاوران افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها