مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

روحانیت در دفاع مقدس مروج مشی مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم بود

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: روحانیت در دفاع مقدس علاوه بر رزمندگی پیشگام، مقوم، مشوق و مروج مشی و مرام مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم بودند. این سیره مرضیه در تداوم انقلاب اسلامی که گسترش جبهه مقاومت را در عرصه بین‌المللی به‌همراه دارد، باید ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۶۸۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴ - 24July 2024

روحانیت با تکیه به پیشینه درخشان در دفاع مقدس مقوم جهانی شدن فرهنگ مقاومت خواهد بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، هشتمین نشست شورای راهبردی نشر روحانیت در دفاع مقدس خراسان رضوی با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «علیرضا دهقان» مسئول مرکز نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا امروز در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: ماموریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و در حوزه خاص روحانیت محصول کار جمعی است و با حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها قرین توفیق می‌شود.

وی افزود: همه دستگاه‌ها و ساختار‌هایی که در حوزه روحانیت مشغول فعالیت هستند در یک مشارکت اثربخش و اثرگذار، این عرصه را یاری می‌کنند تا این مهم به ثمر بنشیند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری و مشارکت نهاد‌های حوزوی در جشنواره ملی و بین‌المللی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت، ابراز داشت: برگزاری این جشنواره بیانگر این حقیقت است که نقش‌آفرینی همه اجزا و مجموعه‌ها در عرصه‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت موجب شد تا ماموریت‌های محوله به سرانجام برسد.

این مسئول به تشریح برنامه‌های اولویت‌دار حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد: احداث و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت، تدفین شهدای گمنام، احداث یادمان و رونق‌بخشی به آن با برگزاری برنامه‌های اثرگذار فرهنگی و راهیان نور از جمله این برنامه‌ها است.

سردار یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: روحانیت در دفاع مقدس علاوه بر رزمندگی پیشگام، مقوم، مشوق و مروج مشی و مرام مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم بودند. این سیره مرضیه در تداوم انقلاب اسلامی که گسترش جبهه مقاومت را در عرصه بین‌المللی به‌همراه دارد، باید ادامه داشته باشد.

در ادامه اعضا سوالات خود را در حوزه دفاع مقدس مطرح کردند و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به آنها پاسخ داد. یکی از سوالات مطرح شده این بود که چرا شهدای گمنام کوهسنگی فاقد یادمان است که سردار یوسفعلی‌زاده در پاسخ گفت: بهانه شهرداری مشهد در خصوص عدم احداث یادمان این شهدای والامقام، عدم ارائه طرح فاخر است. البته اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی قریب به ۱۰۰ طرح از یادمان‌های شهدای گمنام که در سطح کشور احداث شده در اختیار دارد و به شهرداری پیشنهاد شد که یکی از این طرح‌ها را اجرایی کند که متاسفانه مورد استقبال قرار نگرفت.

در این نشست حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «محمدحسین محرابی» پیشکسوت روحانی دفاع مقدس در سخنانی با اشاره به سیره اولیاالله در خصوص ضرورت بیان سخن حق در همه شرایط مطالبی را بیان کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین «علیرضا دهقان» مسئول مرکز نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس خراسان رضوی گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط این مرکز در عرصه‌های مختلف ماموریتی خصوصا ثبت خاطرات ایثارگران روحانی و تولید کتب مرتبط و همچنین برگزاری جشنواره ملی و بین‌المللی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت ارائه کرد.

سپس اعضا ضمن بیان پیشنهادات خود در خصوص غنا بخشی به فعالیت‌های حوزه نشر آثار و ارزش‌های روحانیت در دفاع مقدس، برنامه‌های دستگاه‌های مطبوع خود را در هفته دفاع مقدس تشریح کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها