برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای «شنام» و عملیات «مرصاد» در اسدآباد

مراسم گرامیداشت شهدای «شنام» و عملیات «مرصاد»، چهارم مرداد در گلزار شهدای اسدآباد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۸۰۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲ - 24July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، مراسم گرامیداشت شهدای «شنام» و عملیات «مرصاد» همراه با حضور مردم شهید پرور اسدآباد در جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا برگزار خواهد شد.

این مراسم همراه با قرائت زیارت عاشورا با نوای «مجید صادقی» در روز (پنج‌شنبه) چهار مرداد ساعت ۹، در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) شهرستان اسدآباد برگزار می‌شود‌.

تیرماه سال ۱۳۶۰ جمعی ازدلاورمردان بسیجی دیار سید جمال راهی منطقه مریوان می‌شوند و در عملیات آزادسازی ارتفاعات شنام، همزمان با شب‌های قدر و ایام شهادت مولی متقیان حضرت علی (ع) به فرماندهی سردار جاوید الاثر «حاج‌احمد متوسلیان» حماسه می‌آفرینند و پنج تن از دانش آموزان اسدآبادی قله نشین شنام می شوند و پیکر‌های مطهرشان جاویدانه و در غربت می‌ماند و خبری از رجعتشان به شهر و دیارشان نمی‌رسد و چشمان فراوانی سال‌ها به انتظارشان می‌نشیند.

«بیژن شفیعی»، «محمد همایی رشید»، «محمدرضا فروتن»، «محمد ورمزیار» و «خسرو آذرمی»، پنج دانش‌آموز شهیدی بودند که درس و تحصیل را رها کردند و به‌ فرمان امام خمینی (ره) در کنار فرمانده شهیدشان حاج احمد متوسلیان در جبهه‌های سخت نبرد با دشمن حاضر شدند.

تا سال ۹۳ همه پنج شهید دانش‌آموز فاتح شنام جاویدالاثر بودند که یکباره شهید «بیژن شفیعی»، یکی از آن شهدای دانش‌آموز با آمدنش در خواب برادر خود، خبر از بازگشت پیکرش داد و این هم نویدی از آمدن دیگر لاله‌های خونین یا معنا شدن جمله «شهیدان همیشه زنده‌اند»، بود.

برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای «شنام» و عملیات «مرصاد» در اسدآباد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار