«معرفی کتاب»

«سال‌هایی که رفته بودم»

کتاب «سال‌هایی که رفته بودم» زندگی نامه شهدای محله امام خمینی (ره) که به نویسندگی «تورال قربانی صادق» در سال ۱۳۹۷ توسط انتشارات «خط هشت» به چاپ رسید.
کد خبر: ۶۸۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱ - 24July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «سال‌هایی که رفته بودم...» زندگی نامه شهدای محله امام خمینی (ره) که به نویسندگی «تورال قربانی صادق» توسط انتشارات «خط هشت» در هزار نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.

محله امام خمینی یکی از محلات شهر اردبیل است. جوانان این محله در کنار سایر شهروندان در تحولات سیاسی و اجتماعی خصوصا جریانات انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشتند. مسجد در قلب محله به عنوان جایگاهی مقدس توانسته با حضور ائمه جماعت بزرگوار محلی برای تربیت جوانان خداجو و انقلابی باشد. چهارده شهید والامقام از این محله تقدیم انقلاب اسلامی شده است. این کتاب زندگی شهیدان رجایی، رسولی تدین، کریمی، سیدی، علوی، ابراهیم‌نیا، فرج‌پور، حسینی، پارچینی، موسوی، شکری، نی‌زنی، سیدی ویند و رحیمی را روایت می‌کند.

در بخشی از کتاب آمده است:

در آخرین اعزامی که به منطقه سومار داشتم مورد هدف تیر دشمن زبون قرار گرفته و به شهادت رسیدم؛ و کارنامه خونین زندگانی من این گونه بسته شد. برادرم می‌گوید: در آخرین مرخصی که به اردبیل آمد سه روز بیشتر نماند. موقعی که برای بدرقه اش می‌رفتم او را به گوشه‌ای کشیدم و گفتم: این بار که برمیگردی می‌خواهم دامادت کنم! خندید و گفت: پدرم از من واجب‌تر است! او تنهاست و نیازی به همدمی دارد که‌تر و خشکش کند. یک ماه از رفتنش گذشت؛ طاقت نیاوردم و به تبریز رفتم. آن جا شنیدم که به خط مقدم جنگی رفته است، به دلم برات شده بود که اتفاقی برایش افتاده است. همینطور توی خیابان‌های تبریز اعلامیه‌های ترحیم را نگاه می‌کردم که آقای محمد رسولی تدین مرا دید و به کناری کشید و گفت: چی شده؟ چه میکنی؟! 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها