مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت:

جشنواره «سیمرغ» باهدف گفتمان سازی جوانی جمعیت برگزار می‌شود

«عجم» گفت: به بهانه‌های مختلف تلاش کردیم موضوعات مختلف به ویژه فرهنگ را در جوانی جمعیت گفتمان‌سازی کنیم و مبتنی بر این نگاه برنامه دوازدهمین دوره جشنواره سیمرغ را برگزار کردیم.
کد خبر: ۶۸۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲ - 24July 2024

۱به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «اسماعیل عجم» مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سیمرغ، اظهار داشت: نگاهی که در ۳ سال اخیر در سطح اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت به عنوان رئیس کمیته جوانی جمعیت وجود داشت، بدین صورت بود که به بهانه‌های مختلف تلاش کردیم موضوعات مختلف به ویژه فرهنگ را در جوانی جمعیت گفتمان‌سازی کنیم و مبتنی بر این نگاه برنامه دوازدهمین دوره جشنواره سیمرغ را چیدیم‌.

وی با اشاره به اینکه هدف ما این بوده که موضوع جوانی جمعیت را بین تقریبا ۵۰۰ هزار کادر سلامت کشور گفتمان‌سازی کنیم، افزود: هفت هزار و ۵۴۷ نفر از دانشجویان، دانش‌آموختگان، اساتید و کارکنان نظام سلامت در این جشنواره شرکت کردند و ۹ هزار و ۸۸۵ اثر با موضوع جوانی جمعیت به ثبت رسیده است.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت ادامه داد: برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور اساتید مجرب کشوری و بین‌المللی و دیگر برنامه‌های فرهنگی تفریحی و مذهبی از جمله مواردی بوده که برای شرکت‌کنندگان نهایی این جشنواره در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: در برگزاری کارگاه‌ها تلاش کردیم به نوعی رویدادی تولید محور باشند و یا دانشجویان قابلیت ارتقا تولیدات قبلی خود را داشته باشند.

 عجم با تاکید به اینکه از آثار نفیسی که در کارگاه‌ها تولید می‌شوند و مورد تایید داوران و اساتید قرار می‌گیرند، در مراسم اختتامیه تقدیر خواهد شد، گفت: با تلاش‌های اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت همزمان ۲ طرح ملی"همراه با حکیمان" ویژه اساتید دانشگاه‌ها و طرح "همراه با ستاره‌ها" ویژه دختران دانشجو در مشهد مقدس در حال برگزاری است که حدود ۷هزار نفر در قالب ۱۰ دوره در این طرح شرکت خواهند کرد.

وی اظهار داشت: همچنین رویداد مثبت آرمان به زودی در قالب ۶ دوره برای فعالین دانشجویی فرهنگی، علمی و اجتماعی وزارت بهداشت همچون سال گذشته در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت بیان کرد: شعاری که همواره مدنظر ما بوده است هم زبانی مسئه تربیت بدنی و فرهنگ بوده که سعی کرده‌ایم این دو موضوع در طول برنامه‌های ما قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار