دبیر شورای نگهبان:

کاپیتولاسیون و تاریخچه آن از اتفاقات بسیار درس‌آموز است

آیت‌الله جنتی گفت: کاپیتولاسیون و تاریخچه آن از اتفاقات بسیار درس‌آموز است که نگاه ظالمانه دولت‌های استکباری را آشکار می‌کند.
کد خبر: ۶۸۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹ - 24July 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، آیت‌الله «احمد جنتی» دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز چهارشنبه این شورا با اشاره به اینکه در ماه محرم، ماه عزای حسینی (ع) قرار داریم، اظهار کرد: در روز‌های گذشته ارادتمندان اباعبدالله الحسین (ع) در سراسر دنیا در غم شهادتشان به اشکال مختلف به سوگواری و اظهار ارادت به ایشان پرداختند.

کاپیتولاسیون و تاریخچه آن از اتفاقات بسیار درس‌آموز است

وی ضمن آرزوی قبولی عزاداری‌ها، ابراز امیدواری کرد که معنویت حاصل از این مراسم، در زندگی فردی و اجتماعی همگان جریان داشته باشد.

دبیر شورای نگهبان در ادامه بیان کرد: سیره زندگی امام حسین (ع) الگویی کامل برای زندگی باعزت است و این ایام بهترین فرصت برای مطالعه و تدبر جهت شناخت سیره حسینی (ع) است.

سالروز تصویب کاپیتولاسیون در مجلس سنا در سال ۱۳۴۳ نیز مورد اشاره آیت‌الله جنتی قرار گرفت که در این رابطه عنوان کرد: کاپیتولاسیون و تاریخچه آن از اتفاقات بسیار درس‌آموزی است که نگاه ظالمانه دولت‌های استکباری را آشکار می‌کند و اگر این موضوعات به صورت مداوم تبیین نشود، جهان سلطه با تکیه بر فراموشی آنها، با روش‌های مختلف به تطهیر چهره خود خواهد پرداخت و افکار عمومی را فریب می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل نهاد‌های فرهنگی باید تبیین موضوعاتی مانند کاپیتولاسیون را همواره در دستور کار داشته باشند.

دبیر شورای نگهبان در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: در دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، یکی از نکات بسیار مهم و راهگشایی که بر آن تاکید کردند این بود که بخش‌های مختلف نظام باید در کنار هم یک «مجموعه واحد» را تشکیل بدهند.

جنتی تاکید کرد: این نگاه راهبردی، کلید حل بسیاری از مشکلات کشور است و اگر همه کسانی که در کشور مسئولیت دارند با این نگاه انجام وظیفه کنند، قطعاً پیشرفت و موفقیت کشور با سرعت بیشتری محقق خواهد شد.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار