حال ناخوش ۶ بیمارستان در تهران/ یک بیمارستان نوسازی می‌شود

پس از آنکه یک عضو شورای شهر تهران تاکید کرد که بیمارستان فیاض‌بخش در لیست ساختمان‌های بحرانی از لحاظ ایمنی حریق قرار دارد، مدیرعامل تامین اجتماعی به این اظهارنظر واکنش نشان داد.
کد خبر: ۶۸۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸ - 25July 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، استان تهران ۱۶ گسل مهم و شاخته شده دارد؛ گسل‌های شمال تهران، گسل لویزان، گسل داودیه، نیاوران، جنوب ری، شمال ری، گسل تنباکویی، گسل تلویزیون، ونک پارک، جنت آباد شمالی، باغ فیض، نارمک، مشا و گسل پردیسان، ۱۶ گسلی هستند که هر کدام سایه به سایه تهران را دنبال می‌کنند؛ آن‌گونه که خسارات سنگینی را بر پایتخت تحمیل کنند.

در این میان، گسل پردیسان که حدفاصل بزرگراه آیت الله حکیم و شهید همت را در بر می‌گیرد، به مراتبط فعال‌ترین گسل تهران است و توان لرزه زایی بین ۶.۲ تا ۶.۳ ریشتر دارد و سهمناک‌تر از سایر گسل‌های تهران است. با این حال آن‌چه بیش از همه تهران را می‌تواند به روز‌های سخت نزدیک‌تر کند، وجود بافت‌های فرسوده و ساختمان‌های ناایمن است، چالشی که در دهه اخیر چهره تهران را تغییر و کهنه‌تر کرده است؛ به‌طوری به باور زلزله شناسان این دو علل به پاشنه آشیل تبدیل شده‌اند.

آمار تامل برانگیز ساختمان‌های ناایمن پایتخت

«مهدی بستانچی» عضو هیأت مدیره انجمن ایمنی و مهندسی حریق استان تهران اردیبهشت امسال، با خطرناک توصیف کردن ساختمان‌های ناایمن برای کشور، عنوان کرد: در کل کشور ۱۳۴ هزار ساختمان ناایمن داریم و در تهران ۳۳ هزار ساختمان ناایمن وجود دارد که وضعیت حدود ۷۱ ساختمان بحرانی است. به عبارتی با وضعیت این ساختمان‌های بحرانی وضعیت مشابه وضعیت پلاسکو و متروپل دارد.

حال ناخوش ۶ بیمارستان در تهران/ یک بیمارستان نوسازی می‌شود

حال ناخوش ۶ بیمارستان تهران

در همین حال «مهدی بابایی» عضو شورای شهر تهران با ابراز نگرانی از بیمارستان‌های فرسوده در تهران به ناایمن بودن برخی از این بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، سینا، بوعلی، شهدای یافت‌آباد، فیاض‌بخش و رسول اکرم (ص) در لیست ساختمان‌های بحرانی از لحاظ ایمنی حریق قرار دارند که هنوز رفع خطر نشده‌اند. آتش نشانی نیز یک طرف ماجراست، متولیان آتش نشانی تهران معتقدند که باید وضعیت ساختمان‌های ایمنی در تهران اصلاح و این ساختمان‌ها بازسازی شوند.

«قدرت‌الله محمدی» مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران نیز درباره آخرین وضعیت ایمنی ساختمان‌های تهران عنوان کرد: بیش از ۵۴ هزار ساختمان را در تهران پایش کردیم و نزدیک به ۱۰ تا ۱۵ درصد آن‌ها نمای کامپوزیت دارند که طی ۳ دقیقه می‌تواند با حریق نابود شود.

حال ناخوش ۶ بیمارستان در تهران/ یک بیمارستان نوسازی می‌شود

۲۶۱ هزار پلاک فرسوده در تهران

«سید مهدی هدایت» مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ۱۶ اسفند سال ۱۴۰۲ به وجود بیش از ۲۶۱ هزار پلاک فرسوده در تهران اشاره کرد و گفت: رویکرد ما نوسازی همین پلاک‌هاست تا از محل این پلاک‌ها ظرفیت بسیار خوبی برای تولید مسکن ایجاد شود. در شهر تهران بیشتر ساخت و ساز‌ها را بخش خصوصی انجام می‌دهد و امیدواریم بین دو تا سه سال عرضه بسیار خوبی در شهر تهران شروع شود.

۵ منطقه‌ای که بیشترین بافت فرسوده را در خود جای داده است

هدایت ادامه داد: در مناطق ۹ و ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ و ۱۵ بیشترین محدوده‌های بافت‌های فرسوده قرار دارد؛ اما در محدوده‌هایی هم به‌صورت لکه‌ای بافت فرسوده داریم که برای این محدوده‌ها هم برای اولین‌بار طرح موضعی تهیه و ابلاغ شد تا در مسیر نوسازی شهری قرار گیرند.

سازمان تأمین اجتماعی با تحت پوشش قراردادن ۴۷ میلیون نفر از مردم کشورمان بیشترین سهم را در نظام سلامت کشور داراست؛ از همین سو در این راه توانسته بیمارستان‌ها و مراکز درمانی متعددی را در کشور ایجاد کند و یکی از بیمارستان‌ها، بیمارستان «فیاض بخش» تهران است که سهم به‌سزایی را تامین نیاز‌های درمانی جامعه کارگری و بازنشستگان ایفا می‌کند؛ اما به تازگی این پس از اعلام دستگاه قضا و برخی از مدیران شهری نام این بیمارستان در کنار ۵ بیمارستان ناایمن تهران قرار گرفت و باید چاره‌اندیشی می‌کردند.

حال ناخوش ۶ بیمارستان در تهران/ یک بیمارستان نوسازی می‌شود

همین دلیلی شد تا با «میرهاشم موسوی» مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی آخرین وضعیت ایمنی بیمارستان را جویا شویم. وی در این‌باره گفت: عقب‌افتادگی‌هایی که برای بهره‌برداری بیمارستان فیاض بخش بوده است، طی ۲ سال گذشته جبران شده و بیمارستان ۵۵۰ تخت خوابه با تجهیزات فوق پیشرفته و به روز حداکثر یک ماه آینده بهره برداری می‌رسد. 

وی افزود: طی یک ماه آینده تمام تجهیزات و پرسنل بیمارستان فیاض بخش به بیمارستان جدید منتقل می‌شوند و بیمارستان جدید با ظرفیت ۵۵۰ تخت خوابه، ساخته شده و دوستان ببینند که بیمارستان قدیمی به بیمارستان جدید منتقل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد که بیمارستان فیاض بخش یکی از بیمارستان‌های بزرگ ما در کل کشور است؛ پس از بیمارستان بزرگترین و مجهزترین بیمارستان سازمان است که افتتاح خواهد شد. به این ترتیب تا یک ماه آینده پرونده ناایمن بودن بیمارستان فیاض بخش برای همیشه بسته خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار