تحریم استرالیا علیه شهرک‌نشینان اسرائیل

دولت استرالیا برای مقابله با خشونت‌های شهرک‌نشینان غیرقانونی اسرائیلی علیه فلسطینیان، هفت شخص و یک گروه صهیونیست را هدف تحریم قرار داد.
کد خبر: ۶۸۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱ - 25July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، با گذشت چند ماه از تحریم «شهرک‌نشینان خشن» صهیونیست توسط آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی، استرالیا سرانجام به تحریم تعدادی از شهرک‌نشینان تن داد.

تحریم استرالیا علیه شهرک‌نشینان اسرائیل

 وزیر خارجه استرالیا پنی وانگ اعلام کرد که این کشور علیه هفت شهرک نشین اسرائیلی و یک گروه موسوم به «جوانان بالای تپه» (Hilltop Youth) تحریم‌های مالی و ممنوعیت ورود اعمال کرد. به گفته او، این هفت نفر «در حملات خشونت آمیز شامل ضرب و شتم، تجاوز جنسی و شکنجه علیه فلسطینیان دست داشته‌اند»، حملاتی که منجر به جراحات جدی و در برخی موارد مرگ شده است.

 اقدام استرالیا در شرایطی انجام شد که استعفای اجباری ماه گذشته سناتور حامی فلسطین در استرالیا خبرساز شده بود. فاطمه پیمان سناتور افغانستانی‌الاصل پارلمان استرالیا به دنبال تعلیق از حزب حاکم این کشور به دلیل حمایت از فلسطین استعفا داد.

تحریم استرالیا علیه شهرک نشینان اسرائیلی با پیروی از اقدامات آمریکا، ژاپن و برخی کشور‌های اروپایی انجام گرفت. یینون لوی، زوی بار یوسف، نریا بن پازی، الیشا یرد، دیوید چای چاسدای، اینان تانجیل و مئیر اتینگر در فهرست تحریم‌های استرالیا قرار گرفتند. برخی از این شهرک‌نشینان، پیش از این توسط دیگر کشور‌های غربی تحریم شده بودند. وزیر خارجه استرالیا گفت که این کشور از اسرائیل می‌خواهد فعالیت شهرک‌سازی‌های غیرقانونی خود را که فقط باعث شعله‌ور شدن تنش‌ها و تضعیف راه‌حل دو دولتی می‌شود، متوقف کند.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها