در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان تهران؛

رهبر معظم انقلاب: حمایت جهانی از فلسطین، ناشی از روح انقلاب اسلامی است

امام خامنه‌ای فرمودند: حرکت‌هایی که این روز‌ها در دنیا به نفع فلسطین انجام می‌گیرد ناشی از روح انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۶۸۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲ - 25July 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان تهران که در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شده بود، عصر امروز پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ در محل برگزاری این کنگره در حرم مطهر امام خمینی (ره) منتشر شد.

رهبر معظم انقلاب: حمایت جهانی از فلسطین، ناشی از روح انقلاب اسلامی است

امام خامنه‌ای در این دیدار، از جمله برکات مجاهدت‌های دوران دفاع مقدس را انتقال پیام ایستادگی و مقاومت در داخل و همچنین به خارج از مرز‌ها دانستند و گفتند: بسیاری از صاحب‌نظران به صراحت اعلام می‌کنند حرکت‌هایی که این روز‌ها در دنیا به نفع فلسطین انجام می‌گیرد ناشی از روح انقلاب اسلامی است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: شعار‌ها و مواضعی که امروز در حمایت از فلسطین در سراسر دنیا شاهد آن هستیم همان مواضع امام (ره) و شعار‌هایی است که از دل مردم ایران جوشید و بر زبان‌ها جاری شد.

امام خامنه‌ای با اشاره به حرکت دانشگاهیان آمریکا در حمایت از مردم فلسطین آن را یک نمونه از برکات حرکت ملت ایران و نفَس گرم امام بزرگوار که یک پدیده بی‌نظیر در تاریخ معاصر است، دانستند و خاطر نشان کردند: گسترش جریان حمایت دانشگاهیان آمریکا از فلسطین به گونه‌ای شده است که دولت آمریکا همه ادعا‌ها و شعار‌های خود را نقض می‌کند و پلیس این کشور در مقابل چشم مردم و دوربین‌ها، دانشجو و استاد را لگدکوب می‌کند و به آنها دستبند می‌زند.

ایشان تاکید کردند: کاری که آنها می‌خواستند در ایران انجام دهند، اکنون برای خودشان پیش آمده است.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین روحیه و انگیزه جوانان کشور در سال‌های اخیر برای حضور در میدان‌های مقابله با داعش و یا رژیم صهیونیستی را ناشی از همان روحیه دوران دفاع مقدس برشمردند و گفتند: در حوادث و فتنه‌های سال‌های گذشته از جمله فتنه ۸۸ در تهران نیز جوانانی که نه امام و نه دوران دفاع مقدس را دیده بودند، با انگیزه و روحیه آن دوران وارد میدان شدند و طراحی دشمن به‌منظور ایجاد مشکل برای کشور و مردم را خنثی کردند.

امام خامنه‌ای با تجلیل از نقش یگان‌ها و جوانان استان تهران در دوران دفاع مقدس به ویژه لشکر حضرت سیدالشهدا (ع) افزودند: نقش‌آفرینی جوانان تهران با همان روحیه همچنان نیز ادامه دارد و در قضایای سال ۱۴۰۱ جوانانی از تهران و اطراف تهران نام خود را ماندگار کردند.

ایشان ثبت و ضبط و تبیین هنرمندانه کار‌های بزرگ و اسناد مربوط به دفاع مقدس را کاری مهم و ضروری خواندند و تأکید کردند: تجربه ثابت کرده است یک حقیقت، هرچند که برجسته و روشن باشد، اگر تبیین و تکرار نشود بدخواهان ضد آن پدیده و یا تحریف آن را ترویج خواهند کرد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها