راهیابی 93 اثر به بخش مسابقه اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره فجر

مدیر مسابقه اطلاع رسانی و تبلیغات سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از رقابت ۹۳ اثر در سه حوزه عکس، پوستر و آنونس خبر داد.
کد خبر: ۶۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳ - 29January 2016

راهیابی 93 اثر به بخش مسابقه اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره فجر

به گزاش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، امیر عابدی مدیر مسابقه اطلاع رسانی و تبلیغات سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با اعلام این خبر درباره روند انتخاب مواد تبلیغاتی سینمای ایران در سه بخش عکس، پوستر و آنونس گفت: از مجموع آثار ارسال شده به بخش مسابقه اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره فیلم فجر، ۳۶ عنوان عکس بود که از این تعداد ۲۳ عنوان عکس انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در بخش پوستر هم ۷۲ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد ۴۲ پوستر پذیرفته شد. در بخش آنونس هم ۲۸ اثر به مسابقه اطلاع رسانی و تبلیغات سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کردند که طی چند روز آینده داوری این بخش نیز به پایان خواهد رسید و در مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره برگزیده ها معرفی خواهند شد.

عابدی تاکید کرد: همچنین طبق برنامه ریزی انجام شده قرار بر این است روز ۱۲ بهمن ماه ساعت ۱۵ مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار راه یافته به این بخش از جشنواره را در پردیس سینما ملت برگزار کنیم.

مدیر مسابقه اطلاع رسانی و تبلیغات سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در پاسخ به اینکه قرار بود مواد تبلیغاتی فیلم های حاضر در این دوره از جشنواره نیز در فراخوان لحاظ شود، گفت: پیشنهاد درنظر گرفتن مواد تبلیغاتی فیلمهای امسال در جشنواره همان سال را با دبیر جشنواره مطرح کردم و مورد استقبال وی نیز قرار گرفت اما برای اجرایی کردن این طرح کمبود وقت داشتیم. ولی اجرایی کردن این طرح به قوت خود باقی است و اگر عملی شود مراسم اهدای جوایز این بخش در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر از مراسم افتتاحیه به مراسم اختتامیه جشنواره منتقل خواهد شد.

داوری مواد اطلاع رسانی و تبلیغات فیلمهای مستند

عابدی در ادامه صحبت های خود با اشاره به این که برای نخستین بار است فیلم مستند به مسابقه اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره اضافه شده است، گفت: برای نخستین بار است که در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر مواد تبلیغاتی فیلم مستند در بخش های عکس، پوستر و آنونس نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد و این حضور اتفاق های خوبی را رقم خواهد زد.

مدیر مسابقه اطلاع رسانی و تبلیغات سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با اشاره به گسترش فرصت های تبلیغاتی در فضاهای مجازی گفت: با گسترش فضاهای مجازی بستر جدیدی برای تبلیغات در سینما باز شده ولی متاسفانه استفاده خوبی از این فضا نمی شود بنابراین فکر می کنم برای استفاده بهینه از این فضاها می توان سیاست های تشویقی به کار گرفت. البته با توجه به تجربه ای که دارم و مشاهداتم در چندسال اخیر، معتقدم که در بخش مواد تبلیغاتی حرکت رو به رشدی رخ نداده است.

وی یادآور شد: ابزار و امکانات فیلمسازی نسبت به گذشته رشد ویژه ای داشته است اما واقعیت این است که تهیه و تجهیز امکانات هزینه سنگینی دارد که برای تامین مجموع این هزینه ها عکاسان و فعالان عرصه تبلیغات نیاز به حمایت های ویژه ای دارند. ضمن اینکه ابزار کار عکاسان فرسوده شده است و تهیه کردن این ابزار به مراتب گران تر شده و توجیه اقتصادی برای عکاسان ندارد بنابراین نیاز به سیاست های تشویقی از سوی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی وجود دارد.

عابدی در پایان گفت: یکی دیگر از مشکلات موجود در این عرصه این است که اغلب تهیه کنندگان گمان می کنند با صرف هزینه های سرسام آور و دعوت از چند سوپر استار برای حضور در آثارشان می توانند موقعیت خوبی در اکران عمومی فراهم کنند، اما این تصور از اساس اشتباه است چون یک فیلم هر اندازه هم از وجود سوپراستار خوب برخوردار باشد ولی عکس و یا مدیریت اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب نداشته باشند در نهایت نمی تواند به دستاوردهای خوب در اکران دست یابد.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها