آنروا: ۹۰ درصد از ساکنان غزه به اجبار آواره شده‌اند

آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا» اعلام کرد: از هر ۱۰ فلسطینی در نوار غزه که در معرض جنگ ویرانگر اسرائیل قرار گرفته‌اند، ۹ نفر به اجبار آواره شده‌اند.
کد خبر: ۶۸۰۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳ - 26July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، آنروا این مطلب را امروز در مورد فلسطینیانی که بر اثر جنگ ویرانگر رژیم اسرائیل علیه ساکنان نوار غزه از محل سکونت خود آواره شده‌اند در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد.

آنروا: ۹۰ درصد از ساکنان غزه به اجبار آواره شده‌اند

این آژانس با اشاره به جمعیت دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفری غزه نوشت، از هر ۱۰ نفر ساکن در غزه، ۹ نفر به دلیل جنایات رژیم صهیونیستی به اجبار از محل سکونت خود آواره شده اند.

آنروا افزود که خانواده‌های فلسطینی آواره شده در هر کجا که بتوانند به دنبال سرپناه هستند، خواه در مدارس شلوغ، ساختمان‌های ویران‌شده، چادرهای ساده روی شن‌ها یا در میان انباشتی از زباله‌ها باشد.

این آژانس وابسته به سازمان ملل تاکید کرد که هیچ یک از این مکان ها امن نیست و فلسطینیان آواره دیگر جایی برای رفتن ندارند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲)، رژیم اسرائیل با حمایت مطلق آمریکا، جنگی ویرانگر را علیه ساکنان غزه به راه انداخت که تاکنون به شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۲۹ هزار فلسطینی و مفقود شدن ببیش از ۱۰ هزار نفر دیگر منجر شده است که بیشتر آنها کودک و زن هستند.

تل آویو همچنان به جنگ علیه ساکنان مظلوم غزه ادامه می دهد و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری آن و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در این منطقه را نادیده می گیرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها