رئیس پلیس آگاهی فاتب در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

رصد و پایش بیش از ۱۰۰۰ سارق حرفه‌ای با استفاده از پابند‌های الکترونیک

سردار ولیپور گودرزی با اشاره به بهره‌گیری از پابند‌های الکترونیک برای کنترل و پایش سارقین حرفه‌ای و سارقینی که تعدد جرم دارند، گفت: هم‌اکنون بیش از هزار سارق در تهران تحت پایش و رصد پلیس آگاهی فاتب قرار دارند.
کد خبر: ۶۸۰۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۶ - 27July 2024

سردار «علی ولیپور گودرزی» رئیس پلیس آگاهی فاتب در گفت‌‌وگو با خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، با اشاره به بهره‌گیری از پابند‌های الکترونیک برای کنترل و پایش سارقین حرفه‌ای و سارقینی که تعدد جرم دارند، اظهار داشت: این طرح از سال گذشته و با فرمان فرمانده کل انتظامی کشور شروع شد و امروز بیش از هزار نفر از متهمین سابقه دار و سارقینی که بیش از سه فقره جرم داشتند پایش و کنترل می‌شوند.

رصد و پایش بیش از ۱۰۰۰ سارق حرفه‌ای با استفاده از پابند‌های الکترونیک

سردار ولیپور گودرزی افزود: تعدادی از همین سارقین بر اساس پایش و رصد در حین جرم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند؛ افرای که تکرار جرم دارند و مجازات برای آن‌ها بازدارنده نیست توسط این پابندها کنترل می‌شوند.

رئیس پلیس آگاهی فاتب اضافه کرد: سارقینی که تعدد جرم دارند در زمان آزادی از زندان با پابند الکترونیک پایش خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون با شرکت‌های خودرو سازی جلسه‌ای در راستای افزایش ایمنی خودرو داشته‌اید، گفت: معایب تمام خودرها احصا شده و در جلسه‌ای که با دادستان تهران و استانداری بوده مطرح کرده‌ایم و شرکت‌های خودرو ساز ملزم شدند که آن‌ها را برطرف کنند.

سردار ولپیور گودرزی با تاکید بر اینکه معایب زیادی احصا شد، خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از این معایب برطرف شد اما بخشی همچنان وجود دارد که باید برطرف شود. 

رئیس پلیس آگاهی در پاسخ به این سوال که آیا از سارقین مواد مخدر نیز کشف شده است، افزود: تعدای از سارقین اعتیاد دارند و یکی از انگیزه‌‌های آن‌ها برای سرقت همین موضوع است؛ طرحی در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از یک سال پیش شروع شده که روزانه معتادین از سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار