نماینده ولی فقیه در استان همدان:

انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه نماز جمعه را احیا کرد

آیت‌الله «شعبانی» با بیان اینکه در هیچ دوره‌ای از تاریخ تشیع همانند دوران انقلاب اسلامی نماز جمعه دارای عظمت نبوده است، گفت: انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه نماز جمعه را احیا کرد.
کد خبر: ۶۸۰۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲ - 26July 2024

انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه نماز جمعه را احیا کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، آیت‌الله «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی فقیه در استان، در خطبه‌های نماز جمعه همدان، اظهار داشت: در دوران پیامبر گرامی اسلام نماز جمعه با عظمت و اهمیت و اهتمام جامعه اسلامی برگزار می‌شد. در دوران بنی امیه و بنی عباس، نماز جمعه به تریبونی برای توجیه عملکرد حکومت تبدیل شده بود.

وی افزود: نماز جمعه در آن دوران از مسیری که پیامبر اسلام تعیین کرده بود، فاصله گرفته بود. نماز جمعه باید صدای مردم باشد، مسائل اسلام را بازگو کند اما در زمان بنی‌امیه به توجیه‌گری ظلم بنی امیه و بنی‌عباس تبدیل شده بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در هیچ دوره‌ای از تاریخ تشیع همانند دوران انقلاب اسلامی نماز جمعه دارای عظمت نبوده است، گفت: انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه نماز جمعه را احیا کرد.

وی نماز جمعه را یکی از دستاوردهای بزرگ و مهم جمهوری اسلامی خواند و ادامه داد: سلوک امام جمعه و روحانیت باید منطبق با امامین انقلاب باشد.

شعبانی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: نتانیاهو به دنبال جذب حمایت آمریکا و بنای وارد کردن مستقیم این کشور به جنگ را دارد. دو رویکرد در آمریکا را در برابر سفر نتانیاهو را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: یک رویکرد افکار عمومی، مردم، نخبگان و برخی سیاسیون بودند که در جلسه کنگره شرکت نکردند. این رویکرد نشان می‌دهد که جنایات در غزه وجدان بشری را بیدار کرده است.

امام جمعه همدان افزود: اما رویکرد دوم تأسف بار است، کنگره‌ای که گاهی حرف از حقوق بشر می‌زند برای نسل کشی و کودک کشی دست می‌زند. اگر سیاستمداران آمریکایی عقل داشته باشند خودشان را هزینه رژیم صهیونیستی نمی‌کنند.

 وی در ادامه با اشاره به تنفیذ رئیس جمهور در هفته آتی، عنوان کرد: تنفیذ به این خاطر است که برخی از اقدامات رئیس جمهوری از شئون ولایت است و به رئیس جمهور داده می‌شود تا اقدامات او مشروعیت پیدا کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم هم‌افزایی و انجام خوبی بین مجلس و دولت شکل بگیرد. چه رئیس جمهور منتخب در معرفی کابینه و چه مجلس در رای اعتماد مصالح مردم را مورد توجه قرار دهد.

شعبانی در پایان با بیان اینکه مجلس به کسانی رای دهد که در تعارض منافع مردم و سرمایه‌داران، منفعت مردم را لحاظ کنند، متذکر شد: مجلس و دولت در پیشگاه الهی و مردم موظف هستند بهترین افراد را معرفی و رای اعتماد دهند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار