مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی:

هنر، بیانی شیوا و رسا برای تبیین صحنه‌های بی‌بدیل دفاع مقدس است

سرهنگ الهی‌راد گفت: قطعاً زبان هنر، بیانی شیوا و رسا برای تبیین صحنه‌های بی‌بدیل دفاع مقدس است. با تلفیق بخش‌های مختلف هنری با وقایع تاریخی، ماندگاری آن حادثه تضمین خواهد شد.
کد خبر: ۶۸۰۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۷ - 27July 2024

هنر، بیانی شیوا و رسا برای تبیین صحنه‌های بی‌بدیل دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، آیین اختتامیه هشتمین جشنواره استانی فانوس ویژه تولیدات هنری عرصه دفاع مقدس استان خراسان شمالی برگزار شد.

در این مراسم سرهنگ پاسدار «مهدی الهی‌راد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی ضمن گرامیداشت تقارن برگزاری این رویداد فرهنگی با ۵ مرداد، سالروز عملیات مرصاد، اظهار داشت: شهدا با نثار خون خود دشمن متجاوز را که به قصد تجزیه میهن اسلامی و ساقط کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی، تجاوز کرده بود با هدایت امام (ره) ناکام گذاشته و شکست دادند.

این مسئول یادآور شد: رزمندگان ما با ارادتی که به فرمان امام (ره) داشتند دشمنان سرسخت این مرز و بوم را شکست دادند و افتخار آفریدند. حال این رشادت‌ها و حماسه‌ها را باید به طرق گوناگون تبیین و بازگو کرد تا در عمق ابعاد مختلف فرهنگ عمومی مردم نفوذ کرده و برای همیشه ماندگار شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با تقدیر از مشارکت هنرمندان عرصه دفاع مقدس و مقاومت، تصریح کرد: حضور هنرمندان انقلابی در این رویداد فرهنگی را ارج می‌نهیم. قطعاً زبان هنر، بیانی شیوا و رسا برای تبیین صحنه‌های بی‌بدیل دفاع مقدس است. با تلفیق بخش‌های مختلف هنری با وقایع تاریخی، ماندگاری آن حادثه تضمین خواهد شد.

وی افزود: هنرمندان واقعی انقلاب و نظام اسلامی، شهدا بودند. شهدا و رزمندگان دفاع‌ مقدس بهترین الگو برای جوانان و نوجوانان هستند و نقش هنر در این عرصه بی‌بدیل است چرا که هنرمندان، رزمندگان جهاد فرهنگی و جهاد تبیین هستند.

در ادامه آیین اختتامیه جشنواره استانی فانوس، سرهنگ دوم «مجتبی زارعی» مدیر امور هنری و سینمایی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی، گفت: هشتمین جشنواره استانی فانوس با رویکرد تبلور هنر و دفاع مقدس در شش بخش؛ هنر‌های نمایشی، فیلم و سریال، تجسمی، رادیویی و بخش ویژه دانش‌آموزی و... برگزار و آثار هنرمندان از اقصی‌ نقاط استان شهیدپرور خراسان شمالی به دبیرخانه جشنواره واصل و پس از بررسی و داوری، آثار برتر و شایسته تقدیر انتخاب شد.

سرهنگ زارعی با تقدیر از هیئت داوران و عوامل اجرایی این مراسم، بیان داشت: هیئت داوران ۱۱ اثر را به عنوان آثار برتر انتخاب که به جشنواره کشوری راه پیدا خواهند کرد، همچنین ۱۲ اثر به عنوان رتبه دوم و ۱۸ اثر حائز رتبه سوم استانی شدند. در این میان ۹ اثر با توجه به سطح کیفی آثار به عنوان آثار شایسته تقدیر انتخاب که از هنرمندان و آفرینندگان این آثار تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار