رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

نهضت عاشورا سرمایه‌ای که تا ظهور امتداد خواهد داشت

حجت‌‌الاسلام حاج علی‌‌اکبری گفت: کاروان اسرا و در راس آنها امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) رسالت داشتند که نهضت عاشورا؛ این سرمایه‌ عظیم سیدالشهدا (ع) را تبدیل به نهضتی بزرگ و تاثیرگذار کنند که تا عصر ظهور حضرت حجت (عج)، امتداد پیدا کند.
کد خبر: ۶۸۰۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴ - 27July 2024

نهضت عاشورا سرمایه‌ای که تا ظهور امتداد خواهد داشتبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «محمدجواد حاج علی‌اکبری» رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در ویژه‌برنامه تبلیغی مذهبی حرم مطهر رضوی که شب گذشته در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد، به تبیین نقش کاروان اسرا و در راس آنها حضرت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در استمرار پیام نهضت خونین حسینی پرداخت.

وی در این خصوص اظهار داشت: دوران امامت امام سجاد (ع) از عصر روز عاشورا آغاز شد و تا ۳۴ سال ادامه داشت که در واقع اوضاع جامعه آن زمان سخت‌ترین، پیچیده‌ترین و تاریک‌ترین دوران از نظر اوضاع سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی بود. 

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: دوران امامت امام سجاد (ع) در بخش نخست زیاد ملموس نبود و به صورت پوششی با کمک حضرت زینب (س) انجام می‌شد و این بانوی قهرمان دوبار جان امام سجاد (ع) را از مرگ نجات داد. 

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری گفت: کاروان اسرا و در راس آنها امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) رسالت داشتند که نهضت عاشورا؛ این سرمایه عظیم سیدالشهدا (ع) را تبدیل به نهضتی بزرگ و تاثیرگذار کنند که تا عصر ظهور حضرت حجت (عج)، امتداد پیدا کند. 

وی تصریح کرد: دشمن گمان می‌کرد با به شهادت رساندن حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و به اسارت بردن خاندان آن حضرت دیگر مخالفان را سرکوب کرده است، اما نمی‌دانست که دوران اسارت آغاز حماسه‌ای دیگر از سوی اهل‌بیت (ع) است. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بیان داشت: اهل‌بیت سیدالشهدا (ع) به خاطر رسالت سنگینی که بر دوش داشتند باید در عین مظلومیت در اوج جلالت و عزت رفتار می‌کردند، لذا حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در طول حرکت کاروان اسرا از کوفه به شام بار‌ها خطبه خواندند و مردم را نسبت به ظلمی که بنی‌امیه به خاندان رسول الله (ص) روا داشته بودند، آگاه کردند. 

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری خاطرنشان کرد:، اما در بخش دوم امامت امام سجاد (ع) و هنگام ورود کاروان اسرا به کوفه از آنجا که مردم این شهر اهل‌بیت (ع) را به خوبی می‌شناختند با خطبه‌خوانی امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) و افشاگری‌های این بانوی مصیبت‌دیده، فضای شهر متشنج و طوفانی شد و مردم کوفه به شدت از پیمان‌شکنی خود نادم و پشیمان شدند. 

وی بیان داشت: امام سجاد (ع) نیز در خطبه‌ای آتشین مردم کوفه را مورد خطاب قرار داد و آنها را به شدت سرزنش کرد و از آنها به عنوان مردمی بدعهد و غیر قابل اعتماد یاد کرد. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ابراز داشت: افشاگری‌های کاروان اسرا موجب شد که یزید و یزیدیان از به شهادت رساندن سیدالشهدا (ع) نادم و پشیمان شوند و برای آرام کردن فضای متشنج جامعه، کاروان اسرا را با احترام به مدینه بازگردانند.

انتهای پیام/ عباس جهانتاب

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار