ظرفیت‌ کانون‌های مساجد در مسیر فرهنگ ایثار و شهادت قرار می‌گیرد

«محمدیان» با اشاره به ضرورت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: ظرفیت‌ کانون‌های مساجد در مسیر فرهنگ ایثار و شهادت قرار می‌گیرد
کد خبر: ۶۸۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱ - 27July 2024

ظرفیت‌ کانون‌های مساجد در مسیر فرهنگ ایثار و شهادت قرار می‌گیردبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «محمد تقی محمدیان» معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در نشست با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با موضوع گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و برگزاری کنگره ملی استانی شهدای این استان اظهارداشت: شبکه نورانی بچه های مسجد یک تشکیلات کم خرج پر بازه بوده که کار فرهنگی به همت اعضای این مراکز تعطیل نشده و پرچم چنین اقداماتی همواره بالا بوده است.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با بیان اینکه نهضت بازگشت به مسجد شعار فرهنگی و مسجدی دولت سیزدهم بود، افزود: حق این امر در این سال ها ادا نشد که بچه های مسجد با تلاش و کوشش خود در آینده این موضوع را به ثمر خواهند رساند.

وی ادامه داد: تشکل های متعدد فرهنگی در مساجد وجود دارد که هم افزایی و همکاری مشترک بین آن ها و دیگر تشکل های فرهنگی و اجتماعی هر منطقه اتفاقات مهمی را می تواند رقم بزند که نشر آثار دفاع مقدس از جمله آن است.

محمدیان با اشاره به اینکه مسجد پاتوق شهدا بوده، تصریح کرد: همین مراکز دینی می توانند امروز گسترش دهنده فرهنگ ایثار و شهادت و زمینه ساز معرفی اقدامات و شاخصه های اخلاقی و فردی شهدا باشد.

وی احیا و رونق یادمان های شهدا در مساجد را از جمله اقدامات فرهنگی در این حوزه بیان کرد و اذعان داشت:‌ در تعامل بین مرکز نشر آثار دفاع مقدس و کانون های مساجد ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این مراکز در مسیر ایثار شهادت قرار می‌گیرد.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور اضافه کرد: تولید نمایش و سرود با موضوع ایثار و شهادت از جمله اقدامات بچه های مسجد در طی دوره های گذشته بوده که توانسته در سطح خود این موضوع را گسترش دهد.

وی به سنت حسنه شب‌های جمعه و بعدازظهر پنجشنبه گلزارهای شهدا اشاره کرد و گفت: بچه های مسجد می توانند در قالب برگزاری مراسم هایی این آیین و اقدام اساسی را توسعه دهند.

محمدیان فعالیت های کتاب و کتابخوانی را از دیگر حوزه های موثر در گسترش فرهنگ ایثار وش هادت بیان کرد و اظهارداشت: کتابخانه های مساجد شبکه گسترده ای در سراسر کشور هستند که عملکرد آنان به نقاط محروم رسیده و سهمی در حوزه فرهنگ دارند.

وی ادامه داد: توزیع کتاب های مرتبط با شهدا در این کتابخانه ها و برگزاری رویدادهای فرهنگی کتابخوانی با این موضوع از جمله دیگر اقداماتی است که می توان در تعامل با بچه های مسجد انجام داد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به تاسیس کانون های تخصصی بانوان گفت: مادران شهدا الگویی در فرزند پروری بوده اند که این رفتار و منش قابل تعمیم است.

وی ادامه داد: حضور مربیان در این مراکز و همچنین شکل گیری جریان گسترش فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت سرمایه گذاری برای مادران و خواهران شاخصه ماندگاری محسوب می شود که تاثیر آن در خانواده و جامعه قابل مشاهد خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار