جنبلاط:

تهمت‌های اسرائیل علیه مقاومت لبنان دروغ محض است

رئیس سابق حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان گفت: حزب الله در عملیاتی که انجام می‌دهد به قوانین درگیری و نبرد احترام می‌گذارد و زمانی که اسرائیل قوانین را نقض کند، به اسرائیل پاسخ می‌دهد.
کد خبر: ۶۸۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱ - 28July 2024

 به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ولید جنبلاط» رئیس سابق حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان گفت: این تهمت‌های اسرائیل در زمینه اینکه مقاومت لبنان به مجدل شمس موشک شلیک کرده است دروغ محض است آنها از کجا این بهانه‌ها را مطرح می‌کنند؟

تهمت‌های اسرائیل علیه مقاومت لبنان دروغ محض است

وی ادامه داد: نتانیاهو در کنگره آمریکا مدعی شد ارتش اسرائیل افراد بیگناه را نمی‌کشد. این در حالی است که او تاکنون بیش از ۳۹ هزار نفر بیگناه را در نوار غزه و صد‌ها نفر را در کرانه باختری و صد‌ها نفر را نیز در لبنان به قتل رسانده است؛ بنابراین اسرائیلی‌ها باید این دروغ تاریخی را کنار بگذارند. ولید جنبلاط همچنین گفت: اسرائیل هر لحظه در لبنان حمله می‌کند، می‌کشد و ویران می‌کند. اما زمان آن فرا رسیده است که اسرائیل بفهمد که نمی‌تواند روحیه مقاومت را از بین ببرد.

رئیس سابق حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان افزود: مجدل شمس، عرب است و اکثر ساکنان آن شهروندی اسرائیل را رد کردند. ما روی تلاش‌های نبیه بری رئیس پارلمان لبنان با فرستاده آمریکا حساب می‌کنیم و امیدواریم به یک آتش بس جدی در جنوب لبنان دست یابند.

ولید جنبلاط ادامه داد: حزب الله، مقاومت لبنان و بخشی از لبنان است. حزب الله در عملیاتی که انجام می‌دهد به قوانین درگیری و نبرد احترام می‌گذارد و زمانی که اسرائیل قوانین را نقض کند، به اسرائیل پاسخ می‌دهد.

ولید جنبلاط همچنین گفت: نتانیاهو را نمی‌توان از جنگ منصرف کرد مگر اینکه عرضه سلاح و مهمات آمریکا به او متوقف شود. جنبلاط افزود: آموس هوکستاین، دستیار ارشد جو بایدن گفت اسرائیل عملیات گسترده‌ای را انجام خواهد داد، اما من به او یادآوری می‌کنم که او یک میانجی است و نه حامل تهدید‌های اسرائیل!

رئیس سابق حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان همچنین گفت: من به میانجی آمریکایی یادآور شدم که به کار اصلی خود، یعنی دستیابی به آتش بس بازگردد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها