برگزاری نخستین یادواره شهدای غریب در اسارت در خراسان شمالی

دبیر یادواره شهدای غریب، از برگزاری نخستین یادواره شهدای غریب در اسارت در خراسان شمالی خبر داد.
کد خبر: ۶۸۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۳ - 29July 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سعادت جلال‌دوست» دبیر یادواره شهدای غریب امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین یادواره شهدای غریب در اسارت استان قرار است ۱۱ مرداد ماه پس از نماز مغرب و عشاء در سالن دانشگاه آزاد برگزار شود.

برگزاری نخستین یادواره شهدای غریب در اسارت در خراسان شمالی

وی افزود: شهدای در اسارت شهدایی هستند که جوانمردانه پای عهد خود ایستاده و در غربت و اسارت سختی‌ها را تحمل کردند. 

جلا‌ل‌دوست ادامه داد: شهدای در اسارت شهدایی هستند که پس از اسارت و بر اثر شکنجه‌ها مجروحیت‌های سخت و عدم رسیدگی مناسب درمانی در هنگام اسارت به شهادت رسیده‌اند. 

وی در خصوص برگزاری این جشنواره اظهار کرد: جرقه برگزاری این یادواره در سال ۱۴۰۲ خورد که آزادگانی از دوران دفاع مقدس به دیدار با شهید آیت الله رئیسی رفته و ایشان نیز به دلیل اهمیت این موضوع، موافقت خود را اعلام می‌کنند و دبیرخانه آن تشکیل می‌شود.

دبیر این یادواره شهدا ادامه داد: از جمله اهداف برگزاری این یادواره می‌توان به عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در راستای جبران کم‌کاری‌های صورت گرفته در گردآوری وقایع دوران اسارت، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای اسارت و معرفی آنها به عنوان اسوه‌های صبر و مقاومت، تبیین و الگوگیری از الگو‌های هویتی شهدا در عصر حاضر و همچنین تجلیل و تکریم از خانواده‌های شهدای در غربت اشاره کرد.

به گفته جلال دوست، یک هزار و ۸۳۲ نفر شهید غریب در اسارت در کشور وجود دارد که سهم استان خراسان شمالی از این تعداد، ۱۶ شهید است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها