مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان: 

رزمایش جهادگران فاطمی ۴ در اصفهان اجرا می‌شود

سرهنگ «عجمی» با اشاره به فعالیت بسیج سازندگی در چهار محور محدودیت زدایی، خدمت رسانی، اقتصاد مقاومتی و حرکت‌های جهادی، گفت: مرحله اول رزمایش جهادگران فاطمی ۴ از فردا در اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۸۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵ - 29July 2024

رزمایش جهادگران فاطمی ۴ در اصفهان اجرا می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، سرهنگ پاسدار «حسن عجمی» مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان امروز (دوشنبه) در نشست خبری هفته بسیج سازندگی برگزار شد، با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه تنفیذ رییس جمهور در خصوص استفاده از ظرفیت‌های جهادی و مردمی، اظهار داشت: فعالیت جهادی و استفاده از نیروی‌های مردمی از جمله فرصت‌ها و ظرفیت‌های پیش‌روی نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه محرومیت‌زدایی، خدمت‌رسانی، اقتصاد مقاومتی و حرکت‌های جهادی چهار ماموریت بسیج سازندگی است، افزود: آب‌رسانی پایدار و کمک به رفع مشکل آب شرب به ۱۰۰ روستا در ۳ شهرستان از جمله اقدامات بسیج سازندگی در عرصه خدمت‌رسانی است که در هفته آینده ۴۰ پروژه‌ شهرستان نائین افتتاح می‌شود و در دو شهرستان سمیرم و فریدن‌شهر نیز پس از حل مشکلات پیگیری خواهد شد.

عجمی به خدمات جهادی در خصوص محرومیت‌زدایی اشاره کرد و افزود: یکصد جهیزیه در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان جهیزیه در آینده نزدیک توزیع می‌شود و پیش از این نیز ۳۱۳ جهیزیه‌ای اهدا شده است. همچنین در دهه مقاومت ۶۰ زندانی جرایم غیر عمد آزاد شدند و این‌ پویش در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

وی به نصب پنل‌های خورشیدی اشاره کرد و گفت: در این راستا با همکاری نواحی مقاومت در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بیش از هزار پنل نصب و تولید ۵.۵ مگاواتی با حمایت‌های شرکت توزیع برق و فرماندهی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان محقق شد و اصفهان مقام نخست را به خود اختصاص داد.

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان اضافه کرد: همچنین به مناسبت رزمایش جهادگران فاطمی ۴ نصب بیش از ۱۰۰ پنل خورشیدی در سال جاری کلید خواهد خورد که حدود نیمی از آنها اجرایی شده است.

این مسئول بیان داشت: در راستای اقتصاد مقاومتی، مباحثی چون مبارزه با بیماری سالک در هشت شهرستان، ایجاد قطب‌های صنایع تبدیلی، تلاش در راستای تخقق امنیت غذایی، آب کشاورزی، مدارس سنگی، اشتغال در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) دنبال می‌شود.

عجمی گفت: در حوزه جهادی با ۲۸۰۰ گروه جهادی در سطح استان در قالب چهار قرارگاه پهنه‌ای شمال با محوریت کاشان، جنوب با محرومیت شهرستان شهرضا، غرب با محرومیت شهرستان نجف آباد و شرق با محوریت شهرستان اردستان خدمات ارزشمندی ارایه می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف بسیج خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی است، تصریح کرد: امسال نیز رزمایش جهادگران فاطمی ۴ در سه مناسبت هفته بسیج سازندگی، هفته بسیج در آذرماه و هفته مقاومت در دی ماه برنامه‌ریزی منسجم دارند و در مقطع اول از ۹ تا ۱۹ مرداد با همکاری بسیج محلات، بسیج دانشجویی و پزشکی و سایر اقشار بسیج ارایه خدمات به مردم را دنبال می‌کند.

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان ابراز داشت: در حوزه ساخت مدارس، مصالح ساخت مدارس از طریق نوسازی مدارس تامین و بسیج فعالیت ساخت و‌ نوسازی را با کمک نیروهای مردمی و جهادی دنبال می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: ادامه فعالیت آسفالت برخی جاده‌های روستایی، نصب پنل، همایش بسیج سازندگی خواهران از جمله برنامه‌های بسیج سازندگی در استان اصفهان است.

عجمی با اشاره به فعالیت‌های کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان در سال جاری گفت: در سطح استان اصفهان ۵ شهید در فعالیت‌های جهادی به فیض شهادت نایل شدند که در ۱۴ ناحیه یادواره شهدای جهادگر برگزار شده و در ۱۸ ناحیه دیگر نیز در آینده یادواره‌های شهدای جهادی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها