فرمانده سپاه ناحیه نهاوند خبر داد؛

اعزام ۲۰۰ زائر نهاوندی به اردوی راهیان نور غرب کشور

سرهنگ «مختاری» از اعزام ۲۰۰ زائر از اقشار مختلف مردم شهرستان نهاوند به اردوی راهیان نور غرب کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۸۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۴ - 30July 2024

اعزام ۲۰۰ زائر نهاوندی به اردوی راهیان نور غرب کشوربه گزارش دفاع‌پرس از همدان، سرهنگ «علی مختاری» فرمانده سپاه ناحیه نهاوند اظهار داشت: راهیان نور بزرگ‌ترین عملیات فرهنگی کشور برای آشنایی عموم جامعه با فرهنگ ایثار و شهادت است و مناطق عملیاتی غرب و شمال‌غرب کشور از نقاط حماسی و یاد آور روزهای سخت دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: زائران اردوی راهیان نور در قالب یک سفر دو روزه یادمان‌های دوران دفاع مقدس در استان‌های کردستان و آذربایجان غربی را زیارت خواهند کرد.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند افزود: کاروان راهیان نور در یادمان شهدای زریوار حضور پیدا خواهند کرد که این يادمان یادآور رشادت‌های سرداران شهید چمران و متوسلیان در سالهای شروع جنگ تحمیلی است.

وی تصریح کرد: کاروان راهیان نور نهاوند همچنین از یادمان شهدای مظلوم سیرانبند بانه، محل شهادت سردار شهید مهدی زین الدین و برادرش مجید در جاده بانه به سردشت، یادمان بولفت و دوپازا و باشگاه افسران در شهر سنندج بازدید خواهند کرد.

مختاری در ادامه در خصوص بازدید کاروان راهیان نور از باشگاه افسران سنندج بیان کرد: این یادمان نماد مقاومت و ایستادگی پیش مرگان مسلمان کُرد در استان کردستان و یادآور رشادت‌های پاسداران و نیروهای ارتش در سال ۱۳۵۹ و از نقاط حماسی و یادمان های دوران دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه کاروان راهیان نور نهاوند از یادمان والفجر ۴ بازدید خواهند کرد، اظهار کرد: عملیات والفجر ۴ یکی از عملیات های دوران دفاع مقدس بود به‌منظور تصرف منطقه شیلر که با حضور ارتش و سپاه طراحی شده بود و فرماندهی و هدایت عملیات را قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) بر عهده داشت و منجر به آزادسازی بخشی از خاک ایران اسلامی در سال ۱۳۶۲ شد.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند افزود: کاروان راهیان نور نهاوند همچنین از مناطق طبیعی و دیدنی سنندج و مریوان، بازار و دریاچه زریوار مریوان، قرآن نگل در سروآباد بازدید خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰۰ زائر نهاوندی از حوزه های مقاومت ناحیه نهاوند در قالب ۴ دستگاه اتوبوس، یک دستگاه آمبولانس، دو خودروی تاکتیکی روز سه‌شنبه نهم مرداد عازم مناطق غرب و شمال‌غرب خواهند شد که در این کاروان روحانیون و راویان نیز حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار