نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی:

اصلاح قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، حمایت از قشر ضعیف است

عظیمی‌راد گفت: اصلاح مرحله‌ای و گام‌به‌گام قانون هدفمند کردن یارانه‌ها ضروری است، اما ملغی کردن این قانون به هیچ عنوان به صلاح کشور نیست زیرا باید از قشر ضعیف حمایت شود.
کد خبر: ۶۸۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰ - 30July 2024

اصلاح قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، حمایت از قشر ضعیف استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «احسان عظیمی‌راد» نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در نشست کمیسیون اقتصاد کلان و برنامه‌های راهبردی اتاق بازرگانی خراسان رضوی اظهار داشت: هدفمند کردن یارانه‌ها در سال ۱۳۸۸ با چند هدف از جمله برقراری نظام توزیع عادلانه یارانه، جلوگیری از گسترش شهرنشینی، افزایش بهره‌وری در مصرف انرژی، کنترل سرانه مصرف انرژی و مدیریت منافع زیست محیطی مصوب شد، اما این اهداف محقق نشد.

وی افزود: در این راستا اصلاح مرحله‌ای و گام‌به‌گام قانون هدفمند کردن یارانه‌ها ضروری است، اما ملغی کردن این قانون به هیچ عنوان به صلاح کشور نیست، زیرا باید از قشر ضعیف حمایت شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی دقیق اصلاح این قانون الزامی است و باید در دستور کار کمیسیون اقتصاد کلان اتاق خراسان رضوی با حضور نمایندگان استان در مجلس قرار گیرد و پیشنهادات اصلاحی قانون پس از بررسی و کارشناسی دقیق به صحن علنی مجلس ارائه شود.

عظیمی‌راد گفت: بررسی قانون هدفمند کردن یارانه‌ها نشان می‌دهد که اهداف این قانون محقق نشده و موجب وابستگی بخش عظیمی از جامعه به گرفتن یارانه شده است.

وی دلیل کم بودن تولید ناخالص داخلی خراسان رضوی را نبود برنامه ریزی دقیق و استفاده نکردن از توانایی‌های موجود در استان دانست و تصریح کرد: حوزه زیارت در استان به دلیل حضور سالانه ۳۰ میلیون زائر داخلی و ۲ میلیون گردشگر خارجی بر اقتصاد استان اثرگذار است، اما در این حوزه برنامه‌ریزی درستی انجام نگرفته، همچنین در حوزه معدن و سایر بخش‌ها نیز استان به همین عارضه مبتلا است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار