عضو‌کمیسیون فرهنگی مجلس:

رییس جمهور می‌تواند در عرصه فرهنگی تحول آفرین باشد

نوباه با تاکید بر اجرایی شدن برنامه هفتم توسعه گفت: رییس جمهور می‌تواند با اجرای این برنامه در عرصه فرهنگ و اقتصاد تحول‌آفرین باشد.
کد خبر: ۶۸۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰ - 30July 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، «بیژن نوباوه» نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو‌ کمیسیون فرهنگی در برنامه رهنمون که از گروه جامعه و کتاب رادیو فرهنگ با موضوع مطالبات فرهنگی از دولت چهاردهم پخش شد، اظهار داشت: برنامه توسعه هفتم در مجلس شورای اسلامی با همکاری وزارت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و‌ جوانان، وزارت میزاث فرهنگی و سازمان صدا و سیما تدوین شده است و برنامه‌ای پنج ساله بر پایه  توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان سال ۱۴۰۷ اجرا یی شود.

رییس جمهور می‌تواند در عرصه فرهنگی تحول آفرین باشد

وی با انتقاد از عملکرد دستگاه های فرهنگی و به ویژه نوع نگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی به برنامه هفتم توسعه بیان داشت: برنامه‌ریزی و قانون‌نوبسی در دست مجلس شورای اسلامی است و شورای  عالی انقلاب فرهنگی نفشی در آن‌ نداشته است.

این‌ نماینده با اشاره به این‌ موضوع که اقتصاد در این برنامه مشخص  شده است، گفت: در برنامه هفتم توسعه هر شب  ۱۳۰۰ دقیقه  سریال برای سه شبکه صدا و سیما دیده شده است و بودجه آن مشخص شده است این در حالی است که  هم‌اکنون هنرمندان و نوبسندگان و ... از طریق هنر امکان ارتزاق ندارند اما در برنامه توسعه هفتم تدابیری مشخص شده و اجرایی شدن آن باعث بهبود اوضاع معیشتی هنرمندان می شود.

نوباوه فرهنگ را به منزله اکسیژن برای تنفس  یک جامعه عنوان کرد و افزود : تا به حال دستگاه‌های تصمیم‌گیر فرهنگ زیاد داشتیم که غالبا عملکرد مثبتی نداشتند و امیدواریم با توجه به اهمیت فرهنگ برای جامعه و با تکیه بر  صحبت‌های انجام‌شده با رییس جمهور محترم جناب پزشکیان و سابقه حضور ایشان در جلسات مرتبط با مسائل فرهنگی شاهد تحول اساسی باشیم. 

وی با گلایه از کم‌توجهی نمایندگان مجلس به مقوله فرهنگ گفت: متاسفانه هنوز کمیسیون فرهنگی به حد نصاب نرسیده  و اگر تا این هفته اعضای آن‌کامل نشود حتی درباره وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  امکان اعلام نظری نیست در عین حال امیدواریم رییس جمهور در انتخاب وزیر فرهنگ‌ فردی  با تجربه و دغدغه‌مند معرفی کرده و نمایندگان هم  نهایت همکاری را با ایشان خواهند داشت.

عضو‌ کمیسیون‌ فرهنگی مجلس خبر داد: با رایزنی ها و جلساتی که با مدیر شبکه رادیویی فرهنگ داشتیم مقررشده جلسات کمیسیون فرهنگی نیز از این شبکه رادیویی پخش و مردم از تصمیمات و دیدگاه ها و موضع گیری‌های فرهنگی اعضا مطلع شوند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار