امام خامنه‌ای در دیدار نخست وزیر ارمنستان:

ارامنه ایران در دوران جنگ تحمیلی نقش‌آفرینی زیادی داشتند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نخست وزیر ارمنستان با اشاره به ارتباطات خوب مردم ایران با ارامنه کشور، فرمودند: ارامنه ایران در دوران جنگ تحمیلی نقش‌آفرینی زیادی داشتند و من شخصاً تاکنون به منازل تعداد زیادی از ارامنه رفته‌ام.
کد خبر: ۶۸۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳ - 30July 2024

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در دیدار آقای نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و هیئت همراه، سیاست قطعی و ثابت جمهوری اسلامی ایران را گسترش روابط با همسایگان به‌ویژه ارمنستان دانستند و تأکید کردند: ما جداً معتقد به توسعه روابط با ارمنستان هستیم و همکاری‌ها میان دو کشور بر اساس منافع تعریف شده و بدون در نظر گرفتن سیاست‌های دیگران، با قوت ادامه خواهد داشت.

ارامنه ایران در دوران جنگ تحمیلی نقش‌آفرینی زیادی داشتند

رهبر انقلاب اسلامی ضمن تشکر از حضور آقای پاشینیان در مراسم تحلیف آقای پزشکیان رئیس‌جمهور و همچنین مراسم تشییع شهید رئیسی، بر حفظ تمامیت ارضی ارمنستان تأکید کردند و گفتند: جمهوری اسلامی ایران مسیر زنگزور را به ضرر ارمنستان می‌داند و همچنان بر این موضع خود ایستادگی دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه بیگانگان نباید برای روابط کشورها با همسایگان خود محدودیت ایجاد کنند، افزودند: آن چیزی که امنیت و صلاح کشورها را تامین می‌کند، اتکاء به خود و نزدیکان خود است و اقدامات برخی‌ها که از راه دور می‌آیند و در امور دیگر کشورها دخالت می‌کنند به ضرر آنها تمام می‌شود.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به ارتباطات خوب مردم ایران با ارامنه کشور، خاطرنشان کردند: ارامنه ایران در دوران جنگ تحمیلی نقش‌آفرینی زیادی داشتند و من شخصاً تاکنون به منازل تعداد زیادی از ارامنه رفته‌ام.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای احترام به حضرت مسیح(ع) را یک موضوع مسلّم و قطعی میان مسلمانان دانستند و گفتند: این اهانت‌هایی که به بزرگان ادیان الهی از جمله حضرت مسیح(ع) می‌شود از نظر ما محکوم است.

در این دیدار که آقای عارف معاون اول رئیس‌جمهور نیز حضور داشت، آقای نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان با ابراز خرسندی از روابط رو به گسترش دو کشور، گفتگوهای خود با آقای پزشکیان رئیس‌جمهور را سازنده و مثبت خواند و گفت: ارمنستان بارها اعلام کرده است که هیچ مسیر فرامنطقه‌ای را در داخل کشور خود نمی‌پذیرد.

آقای پاشینیان روابط ایران و ارمنستان را راهبردی خواند و از گسترش روابط دو کشور و متنوع شدن آن ابراز خرسندی و استمرار این روند را مهم ارزیابی کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار