مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

«جهاد تبیین» در موضوعات دفاع مقدس احساس می‌شود

سرهنگ «فلاحی» با اشاره به اینکه موضوع «جهاد تبیین» همچنان به‌عنوان نیاز جامعه به خصوص در موضوعات دفاع مقدس احساس می‌شود، گفت: دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس درس عبرتی برای دشمنان شد که هرگز مردم ایران در مقابل ظلم، تهدید و فشار‌های ظالمانه تسلیم نخواهند شد.
کد خبر: ۶۸۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱ - 30July 2024

ثبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز (سه‌شنبه) در دیدار با سردار «مهدوی» فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در محل اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار داشت: شهدا، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران برای حفاظت و حراست از ایران اسلامی و جایگاه ولایت و رهبری از جان و مال خودشان گذشتند.

وی بیان داشت: حضرت امام (ره) دفاع مقدس را محدود به نیرو‌های مسلح نکردند بلکه همه مردم ایران، آحاد مردم و اقشار مختلف آمدند و در این دفاع نقش‌آفرینی کردند و کلیدواژه‌ها و ادبیات جدیدی را در دنیا همچون ایثار، از خودگذشتگی، ولایت‌پذیری، ولایت‌مداری، مقاومت و ایستادگی مجدد مطرح شد و همچنان بعد از ۴۵ سال این ادبیات قالبی است که هنوز آن را در کشور می‌بینیم و مطرح است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه موضوع «جهاد تبیین» همچنان به‌عنوان نیاز جامعه به خصوص در موضوعات دفاع مقدس احساس می‌شود، تبیین کرد: دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس درس عبرتی برای دشمنان شد که هرگز مردم ایران در مقابل ظلم، تهدید و فشار‌های ظالمانه تسلیم نخواهند شد.

سرهنگ فلاحی به معرفی بخش‌های مختلف و تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و ادبی پرداخت و یکی از برنامه‌های مهم این مجموعه را تدوین دانشنامه دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: دانشنامه دفاع مقدس سبب حفاظت از گنجینه‌های دفاع مقدس می‌شود و همچنین هویت مردم استان در دوران دفاع مقدس را به نمایش می‌گذارد.

وی اضافه کرد: ۲۸ هزار و ۹۶۰ رزمنده دفاع مقدس در استان داریم که تاکنون خاطرات و اسناد تعداد زیادی از آنان جمع‌آوری شده و تلاش می‌کنیم این برنامه را با سرعت بیشتری انجام دهیم تا بتوانیم تجربیات آنان را برای آیندگان به روش‌های مختلف انتقال دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: در حوزه چاپ کتب دفاع مقدس سهمیه ابلاغی ما تولید سالانه ۶۰ عنوان کتاب است که در زمینه تدوین، تألیف و چاپ کتب دفاع مقدس اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است. 

سرهنگ فلاحی اضافه کرد: دو نهضت «خاطره‌گویی» و «وصیت‌خوانی» دفاع مقدس را دنبال می‌کنیم واز ایثارگران و رزمندگان خواستاریم روایت‌های دفاع مقدس را برای جوانان بازگو کنند و همچنین خواستاریم نهضت «وصیت‌خوانی» در ادارات، مساجد، دانشگاه‌ها و‌... اجرایی شود تا به یک فرهنگ و کاری فراگیر تبدیل شود.

وی تأکید کرد: در سال‌های پس از دفاع مقدس، دشمن با شیوه‌های مختلف به دنبال جنگ با جمهوری اسلامی است و با استفاده از ظرفیت‌هایی که در اختیارشان است در این ۴۵ سال همواره دنبال تحریف تاریخ دفاع مقدس بوده‌اند و هدفشان این است که از انتقال پیام شهدا به فرزندان جدید انقلاب جلوگیری شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار