فرمانده سپاه خراسان جنوبی تأکید کرد؛

فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس؛ الگویی برای جوانان/ ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم

سردار «مهدوی» فرماندهان و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس را الگویی شایسته و ارزشمند برای همه جوانان و نسل امروز دانست و گفت: برای اولین‌بار ایران اسلامی به پشتوانه مردم و جوانان در هشت سال دفاع مقدس ایستادگی کرد و حتی یک وجب از خاک خود را از دست نداد.
کد خبر: ۶۸۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰ - 30July 2024

سبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، سردار «محمدرضا مهدوی» فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی امروز (سه‌شنبه) در دیدار با سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در محل اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار داشت: اقتدار، سربلندی، وحدت و یکپارچگی میهن اسلامی در سایه مجاهدت شهدا و ایثارگران است و بر همه ما وظیفه است که شاکر از خود گذشتگی‌های آن‌ها باشیم.

وی بیان داشت: برای اولین‌بار ایران اسلامی به پشتوانه مردم و جوانان ایستادگی کرد و حتی یک وجب از خاک خود را از دست نداد و در این جنگ نابرابر جوانان غیور ما به رهبری امام راحل به دشمنان «نه» گفته و تا پای جان ایستادند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: در تمام سال‌‌های قبل از انقلاب ما مطیع فرمان استکبار جهانی بودیم و وضعیت ما آنگونه بود اما مقاومت در برابر دشمن در دفاع مقدس نشان داد راه پیروزی مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن است نه مطيع فرمان دشمن بودن.

سردار مهدوی در ادامه گفت: از صدر انقلاب تاکنون همواره بسیج نقش بی‌بدیل خود را حفظ کرده و با تشکیل هسته‌های مقاومت در تأمین امنیت محلات، کمک به حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب، حفاظت شخصیت‌ها و کمک به محرومان نقش ارزنده‌ای داشته است.

وی نقش بسیج را در هشت سال دفاع مقدس بی‌بدیل دانست و تبیین کرد: بسیج توانست توطئه‌های استکبار را خنثی کند و دشمنی که می‌خواست سه روزه ایران اسلامی را فتح کند با سد محکم انسانی بسیج مواجه شد و شکست خورد در ادامه هم بسیجیان با تجهیزاتی که از دشمن گرفتند توانستند آن‌ها را از خاک کشور به عقب برانند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: بعد از دفاع مقدس، بسیج وارد عرصه سازندگی شد و در راستای جبران بسیاری از عقب‌ماندگی‌هایی که از رژیم گذشته در کشور باقی بود توانست با استفاده از ظرفیت مردمی در عرصه محرومیت‌زدایی گام‌های محکمی بردارد که نمونه آن‌ها ایجاد راه‌های روستایی و دورافتاده، احیای قنوات، ترویج دامداری و کشاورزی، توانمندسازی نیروها در مناطق کم برخوردار و ساخت خانه برای محرومان است.

سردار مهدوی توجه ویژه به جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا را وظیفه همگانی دانست و مطرح کرد: شهدا و ایثارگران ذخایر گرانبهای ملت و سرمایه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی ایران هستند و ادامه راه آن‌ها مهم‌ترین وظیفه ذاتی ما است.

وی خاطرنشان کرد: فرماندهان و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس برای همه جوانان و نسل امروز، یک الگوی شایسته و مناسب هستند چرا که این دلاورمردان در آن مقطع سخت و تاریخی برای دفاع از سرزمین و کشور از همه وجود خود گذشتند تا نظام جمهوری اسلامی پیروز شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار