رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان خبر داد؛

استقرار ۳۴ موکب گیلان در مراسم اربعین حسینی

«دوهندو» از ثبت ۳۴ موکب گیلان برای حضور در مراسم اربعین حسینی خبر داد و گفت: موکب‌های گیلان به طور روزانه ۲۹ هزار و ۴۰۰ نفر را اسکان می‌دهند و ۱۱۴ هزار و ۲۰۰ وعده غذایی را توزیع می‌کنند.
کد خبر: ۶۸۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱ - 30July 2024

استقرار ۳۴ موکب گیلان در مراسم اربعین حسینیبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «مجید دوهندو» رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان امروز ۹ مردادماه در جمع خبرنگاران، اربعین را یکی از رخداد‌های مهم جهان اسلام به ویژه تشیع دانست و اظهار داشت: اربعین زمینه‌ساز ظهور است.

وی با بیان اینکه هدف امام خمینی (ره) در نهضت انقلاب ایجاد حکومت اسلامی، ایجاد بیداری اسلامی و زمینه سازی ظهور بود، تصریح کرد: شاهد تحقق حکومت اسلامی و بیداری اسلامی هستیم و قطعا اربعین یکی از زمینه‌های ظهور امام زمان (عج) خواهد بود.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان اربعین حسینی را حرکتی دائمی و ماندگار دانست و گفت: دشمنان امامت و ولایت با اربعین مخالف هستند؛ جمعیت ۲۵ میلیونی حاضر در پیاده‌روی اربعین به صورت واحد و یکصدا شعار «یا حسین» سر می‌دهند و می‌خواهند عاشورا را زنده نگه دارند و فرهنگ ایثار و شهادت را در دنیا ترویج کنند و لذا شاهد مقابله استکبار جهانی با این حرکت معنوی خواهیم بود.

دوهندو با بیان اینکه علیرغم توطئه‌های دشمن، سال به سال شاهد برگزاری بهتر و پر شورتر و جامع‌تر مراسم اربعین هستیم، عنوان کرد: اربعین حسینی برای یزیدیان زمان پیام دارد.

وی خبرنگاران را در خط مقدم جبهه فرهنگی و اعتقادی انقلاب دانست و یادآور شد: خبرنگاران با قلم خود می‌توانند بازتاب‌دهنده پیام حرکت عظیم اربعین باشند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات گیلان این ستاد را مسئول کمیته اسکان و پذیرایی ستاد اربعین استان دانست و اضافه کرد: دمای هوا در کشور عراق بسیار بالاست و لذا به دنبال تقویت ظرفیت‌های خدمات‌رسانی موکب‌ها هستیم تا مشکلی برای زائران از مبدا تا مقصد پیش نیاید.

وی از ثبت ۳۴ موکب گیلان برای حضور در مراسم اربعین حسینی خبر داد و تاکید کرد: موکب‌های حاضر در اربعین دارای مجوز ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان هستند و لذا مردم از پرداخت نذورات خود به مواکب فاقد مجوز خودداری کنند.

دوهندو با بیان اینکه هر موکب در روز توزیع حداقل ۳ هزار وعده غذا بین زائران را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: موکب‌های گیلان به طور روزانه ۲۹ هزار و ۴۰۰ نفر را اسکان می‌دهند و ۱۱۴ هزار و ۲۰۰ وعده غذایی را توزیع می‌کنند.

وی دو موکب گیلان را ویژه بانوان و یک موکب را درمانی دانست و ادامه داد: ۲۱ موکب در کربلا و پنج موکب در نجف اشرف مستقر می‌شوند و دو موکب نیز در حدفاصل نجف تا کربلا داریم؛ همچنین یکی از موکب‌های گیلان در مرز مهران و چهار موکب دیگر در مرز خسروی مستقر شده است.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان همچنین از استقرار یک موکب فرهنگی در خروجی استان (لوشان) خبر داد و تاکید کرد: ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان در سال گذشته هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از نذورات مردمی را جمع آوری کرده و در سال جاری نیز شاهد رشد ۳۵ درصدی نذورات نسبت به مدت مشابه پارسال هستیم.

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها