رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سومین همایش «قدم‌های آسمانی»:

تقویت خدمات مواکب به زائرین بین‌المللی/ اربعین زمینه‌ساز ظهور است

حجت‌الاسلام خاموشی با تاکید بر ضرورت تقویت مواکب برای ارائه خدمات به زائرین بین‌المللی اربعین گفت: خط اربعین مقدمه ظهور است که باید در بعد بین‌المللی تقویت شود. 
کد خبر: ۶۸۱۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵ - 31July 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سومین همایش ملی موکب‌داران اربعین حسینی (ع) با عنوان «قدم‌های آسمانی» از موکب‌داران ایرانی و عراقی قدردانی کرد و اظهار داشت: موکب‌داری بخشی از فرهنگ عراقی‌ها شده است که قابل توصیف نیست؛ خوشبختانه این فرهنگ که تابلوی ایثار مال و جان است، در میان ایرانیان گسترده شده است.

تقویت خدمات مواکب به زائرین بین‌المللی اربعین/ حاج قاسم زمینه‌ساز تعامل موکب‌داران با مردم سامرا بود

وی با بیان اینکه وقف‌های زیادی برای زوار و اطعام زوار و زیارت آنها وجود دارد، تصریح کرد: سال گذشته حدود ۳۷۰ موکب ایرانی در مسیر اربعین وجود داشتند؛ امسال توصیه به کیفی‌سازی فعالیت مواکب اربعین داریم. باید تعامل موکب‌داران با مردم عراق بیشتر شود؛ در مقطعی که حاج قاسم سلیمانی حضور داشتند تعامل موکب‌دارن با مردم سامرا صورت گرفت که تجربه خوبی بود و ایشان تسهیل‌گر این مسیر بودند.

حجت‌الاسلام خاموشی تقویت مواکب در مرز میرجاوه را ضروری دانست و ادامه داد: باید مسیر زائرین خارجی از پاکستان و دیگر نقاط تقویت شود. سازمان اوقاف و دیگر مواکب در مسئله بهداشت، سرویس‌های خدماتی اسکان و درمان و خوراک خدمات بهتری بدهد. 

رئیس سازمان اوقاف، حرکت اربعین را یک حرکت مورد عنایت توسط حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت عباس (ع) دانست و تصریح کرد: خط اربعین زمینه‌ساز ظهور است که این خط سرخ اباعبدالله الحسین (ع) در تمام جهان گسترده شده است.

وی جریان اربعین را حامل مولفه‌های ایثار و شهادت دانست و تاکید کرد: تمام مولفه‌های ایثار و شهادت در جریان اربعین قابل مشاهده است که هر ساله پررونق می‌شود. 

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار