استاندار گلستان:

اینچه برون منطقه آزاد پیشرو و هوشمند کشور است

زنگانه گفت: اینچه برون یک منطقه آزاد پیشرو و هوشمند کشور است و در حال حاضر ۱۰ منطقه جدید علاوه بر ۸ منطقه آزاد قبلی در حال اجرا هستند که اقدامات گلستان الگویی برای دیگر مناطق آزاد شد.
کد خبر: ۶۸۱۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴ - 31July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گلستان، «علی محمد زنگانه» استاندار گلستان امروز در دیدار با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و با حضور حاج کمال آخوند غراوی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان، پیرامون منطقه آزاد اینچه برون گلستان اظهار داشت: اینچه برون یک منطقه آزاد پیشرو و هوشمند کشور است و در حال حاضر ۱۰ منطقه جدید علاوه بر ۸ منطقه آزاد قبلی در حال اجرا هستند که اقدامات گلستان الگویی برای دیگر مناطق آزاد شد.

وی با اشاره به وسعت منطقه آزاد استان یادآور شد: بیش از ۱۲ هزار و ۵۷۷ هکتار نقشه منطقه بدون معارض ممهور به مهر هیات دولت گردید که در آینده منطقه آزاد بسیار موثر است و این در حالیست که محدوده بسیاری از مناطق آزاد هنوز با مشکل  مواجهه هستند.
 
استاندار گلستان با بیان اینکه شناسه ملی منطقه آزاد اخذ شد، ثبت علامت تجاری صورت گرفت، خاطرنشان کرد: در اقدامی پیچیده برای ۹ هزار هکتار اراضی منطقه آزاد اینچه برون سند تک برگ  اخذ شد که مشکلات آتی برای سرمایه گذاری را به حداقل می رساند.
 
این مسئول ادامه‌داد: موضوع سهمیه کالای تجاری منطقه آزاد اینچه برون را رفع کردیم و رقم سهم منطقه آزاد ما در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۲۸ میلیارد تومان بوده و در سال‌جاری در فاز اول ۵۰ میلیارد تومان بوده و البته ظرفیت تا هزار میلیارد تومان را داریم.
 
زنگانه گفت: تا کنون بیش از ۵۷ هزار میلیارد تومان درخواست سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد داریم که تنها ۳۵ هزار میلیارد تومان آن متعلق به پتروشیمی است و معافیت های بسیار مناسبی برای این شرکت دارد و البته منافع بسیاری برای گلستان دارد .
 
وی افزود: بر اساس قراردادی پساب شهر گرگان را برای پتروشیمی و همچنین منطقه آزاد و پساب تصفیه خانه شهر گنبدکاووس برای منطقه آزاد در نظر گرفته شده و خط انتقال برق هم با همراهی برق منطقه‌ای در حال اجراست و همچنین از محل اجرای سیکل ترکیبی نیروگاه برق گلستان، برق مورد نیاز منطقه آزاد تامین خواهد شد.
ته باشیم.
 
استاندار گلستان تاکید کرد: اجرای کریدور شرق دریای خزر از منطقه آزاد اینچه برون تا بندر عباس منافع ملی و فراملی است و می تواند با تعامل ۶ استان کشور زمینه افزایش حمل بار، کاهش زمان جابجایی و ارتقا مراودات را به همراه داشته باشد.
 
همچنین در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهار داشت: لازم است از همه خصوصا آقای استاندار تشکر کنم که جدی، دلسوزانه، با علاقه مندی و جهادی پیگیر موضوعات هستند و امیدواریم این موضوع مهم در میدان عمل پیاده شود و مردم هم آثار و نتایج آن را به مرور احساس کنند.
 
آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: برای توسعه استان گلستان هر گامی را بر می دارم.
 
وی ادامه داد: پیامبر فرمودند به دنبال کارهای بزرگ باشید وقتی انجام شود آثار بسیاری خواهد داشت.
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار