ادعای بلینکن: آمریکا در ترور اسماعیل هنیه نقشی نداشته است

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) در جریان سفر به سنگاپور همزمان با تاکید بر اهمیت برقراری آتش‌بس در غزه، مدعی شد که ایالات متحده در ترور «اسماعیل هنیه» رهبر سیاسی حماس در تهران دخالتی نداشته است.
کد خبر: ۶۸۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲ - 31July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، آنتونی بلینکن در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌ان‌ای» سنگاپور بدون محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی در کشورهای دیگر، ادعا کرد که از ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس «مطلع نبودیم و در آن دخالتی نداشتیم».

ادعای بلینکن: آمریکا در ترور اسماعیل هنیه نقشی نداشته است

در این مصاحبه وقتی از وزیر امور خارجه آمریکا پرسیده شد که به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه چه تاثیری می‌تواند بر جنگ غزه داشته باشد، بلینکن گفت: گمانه‌زنی درمورد این موضوع بسیار سخت است و من طی سال‌ها آموخته‌ام که هرگز درمورد تاثیری که ممکن است یک رویداد بر چیز دیگری داشته باشد، حدسی نزنم.

این مقام ارشد آمریکایی که از اواخر هفته گذشته [به وقت محلی] در آسیا به سر می‌برد، خاطرنشان کرد که برقراری «آتش‌بس» در غزه و «آزادی گروگان‌ها» بسیار مهم است و آمریکا هر کاری انجام خواهد داد تا این امر محقق شود.

این اظهارات بلینکن که کشورش اصلی‌ترین حامی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بوده است، در حالی مطرح شد که لری جانسون افسر بازنشسته سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) شهادت اسماعیل هنیه را عبور از خطر قرمزها دانست و افزود که این ترور با اطلاع و حمایت انگلیس و آمریکا صورت گرفته است.

جانسون در بخش دیگری از مصاحبه با خبرگزاری «اسپوتنیک» تاکید کرد: «من این را می‌گویم، زیرا ما همچنین گزارش‌هایی داریم که نشان می‌دهد ناوهای جنگی آمریکا و انگلیس به سمت دریای مدیترانه حرکت می‌کنند». 

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار