منبع عالیرتبه مصری:

ترور‌های اسرائیل، منجر به گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه خواهد شد

یک منبع عالیرتبه مصری تاکید کرد سیاست تروری که از سوی رژیم اسرائیل دنبال می‌شود، باعث به خطر افتادن امنیت و گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه خواهد شد.
کد خبر: ۶۸۱۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵ - 31July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از شبکه المیادین، این منبع مصری اظهار نگرانی کرد ادامه این سیاست از سوی رژیم اشغالگر منجر به خارج شدن وضعیت منطقه از کنترل شود.

ترور‌های اسرائیل، منجر به گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه خواهد شد

ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس موجی از مواضع ضدصهیونیستی و هشدارآمیز را میان رهبران کشور‌های مختلف در منطقه و جهان به راه انداخته است.

وزارت امور خارجه سوریه نیز ساعاتی پیش در بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد: ادامه بی‌توجهی رژیم صهیونیستی به قوانین بین‌المللی، عدم رعایت قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل و چشم پوشی از درخواست بیشتر کشور‌های جهان برای توقف جنگ نسل کشی [ علیه ساکنان غزه]، ممکن است تمام منطقه را به درگیری بکشاند.

وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای عملیات بزدلانه ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران را به شدت محکوم کرد و گفت: این عملیات متجاوزانه، نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تهدید امنیت و ثبات در منطقه است.

در بخشی از این بیانیه تاکید شد: عراق در این لحظات دشوار با ملت و رهبری فلسطین اعلام همبستگی کامل می‌کند و از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که به مسئولیت‌های خود عمل کند و اقدامات لازم را در راستای توقف تجاوز‌ها مکرر و نقض حاکمیت کشور‌ها اتخاذ کند.

وزارت امور خارجه سلطان نشین عمان نیز اعلام کرد: ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نقض آشکار قوانین بین‌المللی و انسانی است و ضربه آشکار به تلاش‌ها برای تحقق صلح و ثبات در منطقه به شمار می‌رود.

به گزارش دفاع‌پرس، اقدام کوردلانه و ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی در ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) موجی از محکومیت‌ها را در سطح جهان به همراه داشته است.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای شماره یک خود اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار