فراخوان وحدت گروه‌های سیاسی عراق در قبال جنایات آمریکا علیه نیرو‌های الحشد الشعبی

گروه‌های سیاسی و جهادی در عراق در واکنش به جنایات‌های متکرر نیرو‌های آمریکایی علیه نیرو‌های الحشد الشعبی از جمله حمله دیشب (سه شنبه) در استان بابل و شهادت و زخمی شدن تعدادی از نیرو‌های الحشد الشعبی، خواهان وحدت و یکپارچه سازی مواضع در قبال جنایات آمریکا علیه نیرو‌های الحشد الشعبی در عراق شدند.
کد خبر: ۶۸۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷ - 31July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، گروه‌های سیاسی و جهادی در عراق در واکنش به جنایات‌های متکرر نیرو‌های آمریکایی علیه نیرو‌های الحشد الشعبی از جمله حمله دیشب (سه شنبه) در استان بابل و شهادت و زخمی شدن تعدادی از نیرو‌های الحشد الشعبی، خواهان وحدت و یکپارچه سازی مواضع در قبال جنایات آمریکا علیه نیرو‌های الحشد الشعبی در عراق شدند.

فراخوان وحدت گروه‌های سیاسی عراق در قبال جنایات آمریکا علیه نیرو‌های الحشد الشعبی

به گزارش دفاع‌پرس، براساس بیانیه‌های منتشر شده که تاکنون در اختیار خبرنگار ایرنا قرار گرفته، گروه‌های سیاسی و جهادی عراق خواهان اقدام جدی برای اخراج فوری نیرو‌های آمریکایی از عراق شدند، در همین حال فرماندهی کل قوای مسلح عراق، جنایت دیشب نیرو‌های آمریکایی را «غیر موجه» و «نامسوولانه» خواندند.

«نوری المالکی» رهبر ائتلاف دولت قانون و دبیرکل حزب الدعوه اسلامی عراق در این راستا در بیانیه‌ای تاکید کرد که هدف قراردادن مقر‌های الحشد الشعبی در عمق اراضی عراق نشاندهنده اصرار قبلی و تلاش برتحریک عراق است تا این کشور تبدیل به صحنه‌ای برای جنگ و تسویه حساب‌ها شود.

نخست وزیر پیشین عراق برای مقابله با این شرایط خواستار موضع واحد ملی در قبال این هتک حرمت اراضی عراق شد.

وی اضافه کرد که نیرو‌های ائتلاف بین المللی (آمریکایی) با این اقدام جدید نشان دادند که درکی از خطرات اوضاعی که منطقه در آن بر سر می‌برد و ممکن است منجر به درگیری بزرگ و عدم ثبات منطقه‌ای و بین المللی شود، ندارند.

در همین راستا دبیرکل گروه مقاومت «کتائب سید الشهداء» در واکنش به هدف قرار دادن یکی از مقر‌های الحشد الشعبی در استان بابل در مرکز عراق، شورای هماهنگی گروه‌های مقاومت اسلامی در عراق را به جلسه فوری فراخواند.

«ابوآلاء الولائی» در بیانیه‌ای اعلام کرد که در سایه تحولات امنیتی داخلی عراق و منطقه‌ای، تمامی برادران خود از فرماندهان گروه‌های مقاومت در شورای هماهنگی مقاومت در عراق را به نشست اضطراری فرا می‌خواند.

همزمان با این تحولات، نخست وزیر عراق به عنوان فرمانده کل قوای مسلح در این کشور امروز چهارشنبه یک نشست ویژه با فرماندهان نظامی و امنیتی عراق برگزار کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، «محمد شیاع السودانی» در این نشست ویژه از تحولات امنیتی که در ساعات گذشته اتفاق افتاد مطلع شد و در این نشست اتفاقات و تبعات احتمالی که عراق و منطقه شاهد آن است، بررسی شد.

سازمان نیرو‌های مردمی الحشد الشعبی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات خصمانه‌ای که علیه نیرو‌های الحشد در استان بابل اتفاق افتاد ما را بر این وا می‌دارد که به مسوولیت‌های ملی، قانونی و مشروع خود در دفاع از حاکمیت و کرامت عراق اقدام کنیم.

سازمان الحشد الشعبی در بیانیه اش بر وحدت تلاش‌ها برای اتخاذ یک تصمیم فوری جهت اخراج نیرو‌های خارجی از کشور تاکید کرد.

«محسن المندلاوی» رییس پارلمان عراق نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد که در سایه سکوت جهانی و عدم تطبیق قانون، مقاومت تنها تضمین کننده حمایت از ملت‌های منطقه است. 

وی با تسلیت شهادت «اسماعیل هنیه» رییس سیاسی جنبش اسلامی حماس گفت که تنها راه صلح در منطقه، برچیده شدن رژیم اشغالگر اسراییل است.

در این راستا همچنین کنگره کرد‌های فیلی به عنوان نماینده سیاسی کرد‌های شیعه در عراق از فراخوان یکپارچه سازی مواضع در قبال حمله دیشب نیرو‌های آمریکایی به مقر الحشد الشعبی در استان بابل حمایت کرد.

براساس گزارش ها، حمله شامگاه سه شنبه آمریکا به مقر الحشد الشعبی در استان بابل باعث شهادت چهار تن از نیرو‌های الحشد الشعبی شد.

سازمان الحشد الشعبی اعلام کرد که این نیرو‌ها در حال آزمایش تعدادی از پهپاد‌ها برای تامین امنیت مرز‌های استان کربلا در آستانه اربعین حسینی بودند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌ای که مرتکب جنایت در استان بابل شد از ورای مرز‌های عراق وارد خاک عراق شد و مرتکب این جنایت شد.

این بیانیه از این حمله به عنوان یک اقدام خصمانه غیرمسوولانه یاد کرده و افزوده است که این جنایت که نیرو‌های ائتلاف بین المللی (امریکایی) مرتکب شدند بدون هیچگونه توجیهی صورت گرفته و منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از نیرو‌های الحشد الشعبی شد.

کتائب حزب الله عراق روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های آمریکایی از پایگاه علی السالم در کویت به شمال استان بابل حمله کردند که این حمله منجر به شهادت ۴ نفر از نیرو‌های الحشد الشعبی شد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار