واکنش نمایندگی ایران در سازمان ملل به ترور اسماعیل هنیه

نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در واکنش به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که پاسخ به یک ترور در واقع عملیات ویژه خواهد بود.
کد خبر: ۶۸۱۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰ - 31July 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه به وقت محلی در واکنش به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: پاسخ به یک ترور در واقع عملیات ویژه خواهد بود - سخت‌تر و با هدف ایجاد پشیمانی عمیق در عامل جنایت انجام خواهد شد.

واکنش نمایندگی ایران در سازمان ملل به ترور اسماعیل هنیه

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح چهارشنبه (۳۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.»

دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری  در پیامی در واکنش به شهادت «اسماعیل هنیه»، نوشت: جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و عزت و اعتبار خود کوتاهی نخواهد کرد و رژیم صهیونیستی به زودی نتایج اقدام بزدلانه و تروریستی خود را خواهد دید.

پزشکیان گفت: رژیم صهیونیستی که پس از ماه‌ها کشتار و جنایت و ویرانی در غزه، دچار بن‌بست و قفل‌شدگی بوده و قادر به رهایی از پیامد‌های سیاست تاریخی مبتنی بر اشغالگری، تروریسم، تبعیض نژادی و کشتار جمعی خود نیست، بامداد امروز برادر عزیز و مجاهد راه خدا شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین – حماس را در تهران هدف عملیات جنایتکارانه تروریستی خود قرار داد و به شهادت رساند.

رئیس جمهور جدید ایران افزود: شهادت هنر مردان خداست و شهید اسماعیل هنیه که پیش از این بسیاری از نزدیکان و اعضای خانواده و رهبران جنبش مقاومت تحت رهبری خود را در عملیات‌های تروریستی اسرائیل از دست داده بود، پس از عمری مجاهدت و مبارزه برای رهایی ملت فلسطین از اشغال صهیونیستی به آرزوی همیشگی خود رسید و به دیدار خداوند شتافت. اینجانب پوشیدن جامه شهادت را بر اسماعیل هنیه و همراه شهیدش به همه مبارزان مقاومت و ملت بزرگ فلسطین و همه امت اسلامی تبریک و تسلیت می‌گویم.

پزشکیان تصریح کرد: این اقدام تروریستی همچون دیگر جنایت‌های رژیم صهیونیستی، ناقض قوانین و مقررات بین‌المللی بوده و ضرورت اقدام متحد جهان به ویژه کشور‌های اسلامی را برای مقابله با این رژیم جنایتکار و اشغالگر بیش از پیش نشان می‌دهد. این جنایت در تهران و هنگامی انجام شد که برادر عزیزمان شهید اسماعیل هنیه، میهمان رسمی رئیس جمهور و دولت جمهوری اسلامی بوده و برای شرکت در مراسم سوگند ریاست جمهوری به ایران سفر کرده بود. جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و عزت و اعتبار خود کوتاهی نخواهد کرد و رژیم صهیونیستی به زودی نتایج اقدام بزدلانه و تروریستی خود را خواهد دید.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار