نماینده ولی فقیه در مازندران:

صدای عدالت خواهی شیخ «فضل الله نوری» را به گوش جامعه برسانیم

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: صدای عدالت خواهی شیخ «فضل الله نوری» را به گوش جامعه برسانیم و راه، آرمان و هدف او را ادامه دهیم.
کد خبر: ۶۸۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲ - 01August 2024

صدای عدالت خواهی شیخ «فضل الله نوری» را به گوش جامعه برسانیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، در استقبال از دومین کنگره ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان مازندران یادواره شهدای روحانی شهرستان نور با محوریت عالم مجاهد و شهید مشروطه مشروعه آیت الله شیخ «فضل الله نوری» امروز در مصلای الغدیر برگزار شد.

آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در این مراسم با اشاره به پیام کوتاه و پرمحتوای آیت الله مکارم شیرازی و ارسال آن به این یادواره و عرض تسلیت شهادت «اسماعیل هنیه» و عزای عمومی، اظهار داشت: این مجاهد چندین نفر از اعضای خانواده و ۶۰ نفر از بستگان خود را در جریان غزه و تجاوزات صهیونیستی از دست داد، شهادت رئیس شاخص سیاسی حماس برای ما سنگین است و ایشان مهمان ما بود، مهمان ما را در خانه ما به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه مسلمان مهمان‌نواز و ایرانی‌جماعت مهمان‌دوست است، خاطرنشان کرد: در ایام منتهی به اربعین قرار داریم، ان‌شالله خداوند رژیم کودک‌کش صهیونیستی را سرنگون کند.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: شیخ فضل الله نوری انسانی بود که آن روز و حتی امروز ناشناخته بوده و هست، بسیار اتفاق افتاده که دشمنان نمی‌گذارند مردم خادمان راستین را بشناسند و خادم را خائن و بلکه خائن را خادم معرفی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به جمله‌ای منتسب به حضرت فاطمه (س) خطاب به امام حسین (ع) که «کشتند تو را، اما نشناختند»، ادامه داد: آن روز در حق شیخ فضل الله نوری ظلم شده و عامه مردم اصلا متوجه نشدند که او چه می‌گوید و چه می‌خواهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن بیان روایتی از امام سجاد (ع) و بیدار شدن پیرمردی به واسطه حرف‌های حضرت در خصوص اهل بیت (ع) و بیدار شدن از خواب غفلت، خاطرنشان کرد: امپراطوری رسانه‌ای دشمن آن روز آنچنان چهره‌ای از اهل بیت (ع) پیغمبر ساختند که مردم ذهنیتی منفی از این انسان‌های پاک و خادمان راستین داشتند.

امام جمعه ساری گفت: شهید آیت الله شیخ فضل الله نوری را به جرم طرفداری از استبداد و نظام سلطنت مطلقه و مخالف با جریان جهادی، مشروطه و عدالت‌خواهی متهم کردند در صورتی که با استبداد، دیکتاتوری و نظام سلطنت مطلقه مخالف بود، اصلا نباید حکومت افسارگسیخته و مطلق باشد بلکه باید ملتزم به قانون باشد.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: امروز همه ما وظیفه داریم که منطق، راه و خواسته این شهید بزرگوار را معرفی کنیم، او در یک فضای بی‌خبری و نادانی، ناجوانمردانه به شهادت رسید، البته شیاطین می‌دانستند که او چه می‌گوید، اما نگذاشتند که مردم بدانند، امام بزرگوار ما از جریانات مختلف هم کاملا آگاه بود و هم انقلاب اسلامی باشکوه ما را با استفاده از آن جریانات مدیریت کرد تا غرب‌زدگان و جریانات تجددگرا فرصت نفوذ را نداشته باشند البته جنگ بین غرب‌گرایی و تفکر اصیل اسلامی همواره ادامه دارد باید حواسمان جمع باشد که این تفکر پیروز نشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار