پیامد‌های ترور هنیه بر روند جنگ غزه

شهید «اسماعیل هنیه» از اعتبار و محبوبیت فراوانی در میان مردم غزه برخوردار بود و ترور ناجوانمردانه و به شهادت رساندن او توسط رژیم صهیونیستی پیامد‌های خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی را برای جنگ غزه و منطقه به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۶۸۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۳ - 02August 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: ترور ناجوانمردانه و به شهادت رساندن شهید «اسماعیل هنیه» در تهران آن هم در شرایطی که این رهبر بزرگ مقاومت فلسطین از اعتبار و محبوبیت فراوانی در میان مردم غزه برخوردار بود موجب شده تا شاهد خشم و اندوه مردم جنگ‌زده غزه و همچنین مردم منطقه و جهان از این اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی باشیم.

پیامد‌های ترور هنیه بر روند جنگ غزه

میزان اعتبار و محبوبیت فراوان شهید «اسماعیل هنیه» در میان مردم غزه آنقدر بود که از نخستین لحظات اعلام ترور و به شهادت رسیدن او، مردم غزه اطراف منزل ویران شده او توسط ارتش رژیم صهیونیستی جمع شدند و در شرایطی که تصاویر او را در دستان خود داشته و با خود حمل می‌کردند، قدردانی و احترام خود را نسبت به این فرمانده بزرگ و قدرتمند حماس ابراز داشتند.

از طرف دیگر همواره شاهد بودیم که بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از شهید «اسماعیل هنیه» به عنوان فرمانده‌ای بزرگ و استثنائی یاد می‌کردند که یکی از ویژگی‌های بارز و نقطه قوت و برتری او، نحوه و میزان ارتباط او با فلسطینیان به ویژه مردم غزه بود. این ارتباط به صورتی بود که او همواره در مراسم‌ها و مناسبات مذهبی و ملی در میان مردم حضور پیدا می‌کرد و با آنها تعامل بسیار خوبی داشت. از این روی مردم غزه نیز پیوندی عمیق و ناگسستنی با او برقرار کرده بودند.

اما حالا رژیم صهیونیستی با اشتباهی بزرگ و نابخشودنی و با خطایی استراتژیک اقدام به ترور این فرمانده مردمی و بزرگ فلسطینی کرده است و دانسته یا ندانسته با این اقدام جنایتکارانه و تروریستی خود، عزم و انگیزه مقاومت فلسطین و بلکه تمامی گروه‌های مقاومت در منطقه را برای مبارزه و مقابله هرچه بیشتر با این رژیم قاتل و کودک‌کش چندین برابر کرده است.

در حوزه پیامد‌های ترور شهید هنیه بر روند جنگ غزه نیز باید بگوییم که با توجه به اینکه با گذشت ۱۰ ماه از جنگ غزه هم اکنون این نبرد به جنگی فراگیر و گسترده تبدیل شده است، ترور این فرمانده و رهبر بزرگ حماس نیز در تمامی بخش‌های مختلف جبهه‌های نبرد تاثیر خود را خواهد گذاشت. اثراتی که نشانه‌های آن از هم اکنون در سطح منطقه قابل مشاهده است.

در حقیقت رژیم صهیونیستی با خطای محاسبی و اشتباه بسیار بزرگی که در ترور این رهبر بزرگ فلسطینی انجام داد تمامی پل‌های پشت سر خود را به منظور دستیابی به هرگونه توافق و آتش‌بس با گروه‌های مقاومت فلسطینی خراب کرده است. بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود تمامی مذاکراتی که با طرف فلسطینی و با میانجی‌گری کشور‌های دیگر ازجمله «قطر» داشته از هم اکنون ناکام و شکست خورده محسوب می‌شود.

موضوع بسیار مهم در این میان، وارد آمدن آسیب‌هایی فراوان و جبران ناپذیر به مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا میان دو طرف است و از آنجایی که یکی از بحران‌هایی که رژیم صهیونیستی در طول ۳۰۰ روز اخیر دائما با آن دست به گریبان بوده ماجرای اسرای اسرائیلی است که در دستان حماس قرار دارند، پیش‌بینی می‌شود تا آینده‌ای نامشخص هیچ پیشرفتی در موضوع اسرا و همچنین آتش‌بس غزه ایجاد نشود.

از طرف دیگر اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» قطعا موجب شدت گرفتن جنگ غزه و همچنین افزایش عملیات‌ها و حملات سایر گروه‌های مقاومت منطقه به مواضع این رژیم اشغاالگر و نامشروع خواهد شد. موضوعی که می‌تواند وضعیت نابسامان و شکننده منطقه را بیش از پیش بحرانی و خطرناک‌تر کند.

در پایان باید گفت تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک جمهوری اسلامی ایران و انجام عملیات تروریستی و به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس آنقدر در نوع خود جنایتکارانه و خلاف حقوق بشر و قوانین بین‌المللی است که می‌تواند پیامد‌های بسیار جدی و خطرناکی همچون شعله‌ور کردن جنگی فراگیر و گسترده در سطح منطقه را به همراه خود داشته باشد. جنگی دیگر در ادامه سایر جنگ‌هایی که همیشه مقصر اصلی آن رژیم صهیونیستی بوده و این رژیم اشغالگر و ناشروع هم بیشترین آسیب را از این شرایط متحمل خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار