باقری:

برای مجازات قاطع رژیم اسرائیل از حق مشروع خود استفاده می‌کنیم

سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه عمان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با عبور از خطوط قرمز و انجام یک تجاوز تروریستی و نقض تمامیت ارضی و امنیت ملی ایران، ثبات و امنیت منطقه‌ای را با خطرات جدی مواجه کرده، گفت: از حق ذاتی و مشروع خود برای اقدام متقابل و مجازات قاطع این رژیم استفاده خواهیم کرد.
کد خبر: ۶۸۲۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۳ - 01August 2024

 به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه در ادامه رایزنی‌های تلفنی با و‌زرای خارجه با «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان درباره آخرین تحولات مربوط به شهادت اسماعیل هنیه رهبر رئیس دفتر سیاسی حماس توسط رژیم صهیونیستی و تجاوز به تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران گفتگو و رایزنی کرد.

برای مجازات قاطع رژیم اسرائیل از حق مشروع خود استفاده می‌کنیم

سرپرست دستگاه دیپلماسی با قدردانی از حضور هیأت سلطنت عمان در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با عبور از تمامی خطوط قرمز و انجام یک تجاوز تروریستی آشکار در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و نقض تمامیت ارضی و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، ثبات و امنیت منطقه‌ای را با خطرات جدی مواجه ساخته است و لذا ایران از حق ذاتی و مشروع خود برای اقدام متقابل و مجازات قاطع رژیم صهیونیستی استفاده خواهد کرد.

باقری افزود: در همین چارچوب، جمهوری اسلامی ایران خواستار برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی برای رسیدگی به این جنایت تروریستی آشکار و نقض تمامیت ارضی و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران شده است.

مرتکبان این جنایت باید مجازات شوند

بدر بن حمد البوسعیدی وزیر خارجه سلطنت عمان نیز در این گفتگو ضمن محکومیت ترور و به شهادت رساندن رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و اقدام علیه تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران توسط رژیم صهیونیستی، گفت: اسماعیل هنیه در رأس محور مقاومت در مقابل تجاوز و اشغالگری در منطقه ایستاده و تلاش بسیاری در راستای تحقق توقف نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه کرده بود. وی همچنین تأکید کرد: رژیم صهیونیستی باید به اشغالگری پایان دهد و مرتکبان این جنایت باید مجازات شوند. وزیر خارجه سلطنت عمان در پایان این گفتگو گفت که عمان از پیشنهاد برگزاری نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی استقبال کرده و امیدوار است که این نشست در اسرع وقت برگزار شود.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار