مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد خبر داد؛

برگزاری یادواره شهدای امدادگر یزد برگزار می‌شود

عشقی گفت: یادواره شهدای امدادگر، شهریورماه امسال در یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۸۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۱ - 02August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «محمد عشقی» مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد اظهار داشت: تا سال گذشته ۱۳ شهید جمعیت هلال‌احمر در استان یزد شناسایی شده بودند اما با رایزنی‌های صورت‌گرفته، پرونده‌های امدادگران، پرستاران و پزشکانی که به جبهه اعزام شده بودند، از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران در اختیار جمعیت هلال‌احمر قرار گرفت و تعداد ۸۹ شهید جمعیت هلال‌احمر شناسایی شد.

وی ادامه داد: با مشارکت دستگاه‌های مرتبط اولین یادواره شهدای جمعیت هلال‌احمر استان یزد در ۲۹ شهریورماه در محل میدان امیرچقماق برگزار خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد در رابطه با وضعیت نیروهای جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد پست‌های سازمانی جمعیت در استان یزد بدون نیرو است، اما آیین‌نامه استخدامی جمعیت در مجلس تصویب شده و به نظر می‌رسد در راستا جذب نیرو راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر یک ظرفیت خوب مردمی است که بدون هیچ چشمداشتی کار را به جلو می‌برد، ادامه داد: تنها ۱۶۸ عضو رسمی در سطح استان یزد داریم و آنچه مهم است پای کار آمدن نیروهای داوطلب جمعیت هلال‌احمر است که برای تحقق اهداف جمعیت هلال‌احمر تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به تحولاتی که در زمینه ارتقاء وضعیت نیروها در دولت سیزدهم رقم خورده است، گفت: قرار گرفتن تحت پوشش بیمه و دریافت حقوق توسط داوطلبان جمعیت هلال‌احمر اتفاق خوبی بود که در دولت سیزدهم رقم خورد. هم‌اکنون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر به میزان شیفتی که حضور و فعالیت دارد، بیمه‌شده و حقوق دریافت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مردمی‌سازی در جمعیت هلال‌احمر روال خوبی را طی می‌کند، افزود: تحقق این مهم باعث شد تا ظرفیت جاده‌‌ای استان یزد بالا برود. در حال حاضر در هر پایگاه جاده‌ای پنج نفر شام یک نیروی رسمی و چهار نیروی داوطلب حضور دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امسال نیز مانند سال قبل ۱۲۰ داوطلب جمعیت هلال‌احمر استان یزد در بیمارستان الحیدریه در عمود ۵۷۸ مستقر شده و طی مدت سه هفته به زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد، گفت: سال گذشته طی مدت قریب به یک هفته زمان پیک خدمت‌رسانی هلال‌احمر استان در این بیمارستان تعداد ۳ هزار و ۲۰۰ نفر ویزیت رایگان شدند.

وی با بیان اینکه قطع به یقین امسال نیز با موارد گرمازدگی زیادی مواجه خواهیم شد، بیان کرد: رسانه‌ها می‌توانند در زمینه آگاهی‌بخشی، راهکارهای پیشگیری از گرمازدگی را به دست مردم برسانند.

وی به برگزاری پویش‌ «مرهم زائر ۳» برای تأمین نیازهای دارویی زائران اربعین اشاره کرد و گفت: در قالب این پویش عموم مردم می‎توانند در زمینه تأمین نیازمندی‌های دارویی و تجهیزات مصرفی پزشکی همکاری کنند.

وی گفت: افراد می‌توانند کمک‌های نقدی و داروهای اهدایی خود را به شعب، خانه‌های هلال و پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر در سراسر استان تحویل دهند.

وی به برگزاری پویش طبیب دوار در مراسم اربعین امسال توسط جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد و افزود: در قالب این پویش پزشکان و پرستاران مسیر اربعین را می‌پیمایند و با استفاده از داروها و تجهیزاتی که در اختیار دارند، به درمان زائران نیازمند می‌پردازند.

وی با تأکید بر اینکه در دولت سیزدهم بی‌سابقه‌ترین فرصت‌ها برای جمعیت هلال‌احمر رقم خورد، تصریح کرد: طی دولت سیزدهم جمعیت هلال‌احمر به تجهیزات لجستیکی خوبی دست یافت.

وی ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر طی دولت سیزدهم به یک هزار دستگاه آمبولانس و تعداد ۱۱ دستگاه بالگرد مجهز شد و یک هزار و ۵۰۰ دستگاه دیگر اختصاص داده‌شده به جمعیت تا آبان‌ماه به ایران وارد خواهد شد.

وی در رابطه با سهم جمعیت هلال‌احمر استان یزد از این تجهیزات اظهار کرد: ۲۴ دستگاه ست نجات و آمبولانس، یک دستگاه بالگرد و همچنین یک دستگاه پهپاد مجهز به دوربین‌های پیشرفته به‌منظور جستجو و نجات به استان یزد اختصاص داده شده است؛ البته برای تحویل به استان‌های دیگر در اولویت بودند و امید داریم که تا هفته آینده این تجهیزات را تحویل بگیریم.

وی با بیان اینکه برای پیشرفت در عملیات جستجو و نجات در حال تشکیل تیم پاراگلایدر هستیم، ادامه داد: به‌واسطه کویری بودن استان یزد نیاز داریم تا در عملیات جستجو و نجات گام‌های بلندتری برداریم؛ خوشبختانه تأییدیه تشکیل تیم پاراگلایدر امداد و نجات را دریافت کرده‌ایم و برای اولین بار در کشور این مهم رخ خواهد داد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات مجامع جمعیت هلال‌احمر در ۱۹ مردادماه اظهار کرد: تاکنون ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر از ۴۰ هزار نفر اعضای جمعیت هلال‌احمر واجد شرایط مشارکت در این انتخابات هستند. این انتخابات به‌صورت داخلی برگزار شده و نقش مؤثری در مشارکت داوطلبان جمعیت هلال‌احمر، در تصمیمی گیری و تصمیم‌سازی‌های این جمعیت دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار