العامری:

تصمیم اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق قطعی است

دبیرکل سازمان بدر عراق با بیان اینکه جدول زمانبندی اخراج نیرو‌های خارجی، بویژه آمریکایی‌ها از این کشور اعلام می‌شود، گفت: غزه معیار جداکننده حق از باطل شده و موضع عراق نیز روشن است.
کد خبر: ۶۸۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴ - 03August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «هادی العامری» دبیر کل سازمان بدر عراق اظهار داشت: برنامه زمانبندی اخراج نیرو‌های خارجی از عراق را که نیرو‌های آمریکایی نیز جزئی از آن هستند و نیرو‌های مقاومت بر خروج هر چه سریعتر آن اصرار دارند، به‌زودی اعلام می‌کند.

العامری از زمانبندی اخراج آمریکا از عراق خبر داد

به گزارش وبگاه خبری «العهد» لبنان، العامری در این خصوص گفت: تصمیم اخراج نیرو‌های خارجی از عراق، قطعی است و برنامه زمانبندی شده خروج آنان را بزودی اعلام خواهیم کرد.

ىر خبر العهد به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره نشده است. 

دبیرکل سازمان بدر عراق، ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را محکوم کرد و گفت: خون شهید هنیه راهِ مقابل مقاومت اسلامی را برای تحقق پیروزی بر رژیم صهیونیستی روشن می‌کند.

العامری افزود: غزه معیار جداکننده حق از باطل شده؛ موضع عراق نیز روشن و حامی مقاومت اسلامی است.

چهارشنبه نیز العامری با اشاره به همزمانی حمله رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت و ترور یک مقام ارشد حزب الله و حمله به جرف النصر در عراق تأکید کرده بود که این همزمانی دلیلی بر «یکپارچگی رویکرد خصمانه» و میزان هماهنگی میان اعضای این رویکرد است.

العامری از زمانبندی اخراج آمریکا از عراق خبر داد

تأکید عراق بر خروج نیرو‌های نظامی خارجی از عراق پس از آن افزایش یافت که آمریکا در اقدامی تروریستی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را در عراق به شهادت رساند. پس از آن مجلس عراق در مصوبه شماره ۱۸ سال ۲۰۲۰ بر لزوم خروج آمریکا از عراق تأکید کرد و بهمن‌ماه گذشته نیز مجلس عراق بار دیگر بر اجرای آن مصوبه تأکید کرد. 

لوید آستن وزیر دفاع وقت آمریکا ابتدای بهمن‌ماه گذشته از نشست‌های کارگروه عراقی و آمریکایی وابسته به کمیته عالی نظامی آمریکا-عراق خبر داده بود که به گفته او قرار بود آینده حضور نظامی آمریکا در عراق مورد بحث قرار بگیرد. این کمیته نظامی بخشی از ادامه مسیر گفت‌وگوی همکاری امنیتی مشترک دو کشور است که روز‌های هفتم و هشتم اوت ۲۰۲۳ میان عراق و آمریکا برگزار شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار