رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی:

مشاوره حقوقی در مساجد و اماکن مذهبی خراسان جنوبی ارائه می‌شود

«عبداللهی» ارائه مشاوره حقوقی به مردم در سنگر نماز جمعه، مساجد و اماکن مذهبی را از اقدامات دادگستری استان در راستای افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم ذکر کرد و گفت: مردم جامعه باید همواره به وظایف قانونی خود آگاه و واقف باشند و نیاز است دانش حقوقی افراد جامعه را بالا ببریم.
کد خبر: ۶۸۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷ - 03August 2024

ذبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، «محمدجعفر عبداللهی» رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی امروز (شنبه) در دیدار اعضای هیئت اندیشه‌ورز بسیج حقوقدانان با آیت‌الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در استان، اظهار داشت: در بسیاری از مواقع چنانچه مردم از شیوه دادرسی در محاکم و دادسراها گلایه‌مند باشند بخشی از موضوع به عدم آگاهی افراد از متون و نصوص قانونی و حقوق خودشان برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه دادگاه و محکمه نهادی بی‌طرف است که براساس قانون و مستندات حکم می‌دهد و رأی صادر می‌کند، بیان داشت: مردم جامعه باید همواره به وظایف قانونی خود آگاه و واقف باشند و نیاز است دانش حقوقی افراد جامعه را بالا ببریم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی یکی از برنامه‌های قوه قضاییه را برگزاری دادگاه‌های علنی و برخط اعلام کرد و افزود: از این دادگاه‌ها دانشجویان رشته حقوق و حقوقدانان بهره می‌گیرند.

عبداللهی ارائه مشاوره حقوقی به مردم در سنگر نماز جمعه، مساجد و اماکن مذهبی را از دیگر اقدامات در راستای افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم دانست و تبیین کرد: در گذشته یک دانشجوی رشته حقوق آرزو شرکت در دادگاه‌ها را داشت که ما در این زمینه ممنوعیت‌هایی داشتیم ولی اکنون با دادگاه‌های برخط علنی این موضوع میسر شده و موجب افزایش توانمندی‌های حقوقی می‌شود.

وی گفت: یکی از آخرین قوانین لازم‌الاجرا الزام به ثبت رسمی معاملات غیر منقول است که مردم در این زمینه هنوز اطلاعات جامع و کافی ندارند که موجب خسران به افراد می‌شود که در این زمینه هیئت اندیشه‌ورز حقوقدانان باید اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار