راهبرد جمهوری اسلامی در برابر «باند جنایتکار»

اگر در عملیات «وعده صادق» فقط به تأسیسات نظامی و امنیتی رژیم جنایتکار صهیونیستی ضربه وارد شد، این بار باید بحث هدف قرار دادن نفرات مؤثر در این رژیم نیز جزء راهبرد‌های مجازات سخت قرار گیرد.
کد خبر: ۶۸۲۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۴ - 04August 2024

گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- شهاب شعبانی‌نیا؛ اطلاعیه شماره ۳ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره چگونگی ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس به گمانه‌زنی‌های مختلف در این زمینه پایان داد و مشخص کرد که این ترور با شلیک پرتابه کوتاه‌برد با سر جنگی حدود هفت کیلوگرمی، همراه با انفجار شدید از خارج محدوده استقراری اقامت میهمانان صورت گرفته است.

راهبرد جدید جمهوری اسلامی در برابر «باند جنایتکار»

مرور اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در ایران نشان می‌دهد که این رژیم روش‌های متفاوتی را در هدف قرار دادن اشخاص مد نظر خود اِعمال کرده که شامل تیراندازی با سلاح سبک و کمری (ترور شهیدان رضایی‌نژاد و احمدی‌روشن)، چسباندن بمب به درب خودرو (ترور شهیدان علیمحمدی و شهریاری)، استفاده از سلاح اتوماتیک و تلفیق آن با هوش مصنوعی (ترور شهید فخری‌زاده) و بهره‌گیری از موشک (ترور شهید هنیه) بوده است.

تنوع در شیوه‌های ترور، بر سختی کار مقابله با اقدامات تروریستی می‌افزاید و هوشیاری بیش از پیش دستگاه‌های امنیتی را می‌طلبد. در این راستا و برای مقابله و خنثی‌سازی چنین اقداماتی نیاز است که دستگاه‌های امنیتی کشور همانند دستگاه‌های نظامی همچون ارتش و سپاه، عملکرد خود را بر اساس رصد تهدیدات و پیش‌بینی حرکات دشمن، ارتقا دهند.

روزآمدی آموزش‌ها، رعایت کامل مباحث امنیتی و دستورالعمل‌ها، هم‌افزایی دستگاه‌های امنیتی، و ارتقاء سطح همکاری بین نهاد‌های نظامی و امنیتی کشور می‌تواند راه مقابله با تهدیدات پیش رو را هموارتر کند.

از سوی دیگر، درباره نحوه پاسخگویی ایران به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی نیز گمانه‌زنی‌های متعددی صورت گرفته که انجام عملیاتی در ابعاد گسترده‌تر از «وعده صادق» و اقدام هماهنگ ایران، لبنان و یمن در حمله به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی از جمله آن‌ها بوده است.

حمله چند وجهی به سرزمین‌های اشغالی می‌تواند گزینه مناسبی باشد و مقابله اشغالگران صهیونیست و متحدان آن‌ها با حمله جبهه مقاومت را کم‌اثر کند؛ اما با توجه به ترور بالاترین رده سیاسی مقاومت فلسطین در تهران، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام خود موضوع مجازات سخت و خونخواهیِ مهمان را مطرح کردند. این موضوع، وظیفه نیرو‌های مسلح ایران را در اجرای دقیق و کامل اوامر رهبری، سنگین‌تر می‌کند.

در این راستا باید گفت که اگر در عملیات وعده صادق فقط به تأسیسات نظامی و امنیتی رژیم جنایتکار صهیونیستی ضربه وارد شد، این بار باید بحث هدف قرار دادن نفرات مؤثر در این رژیم نیز جزء راهبرد‌های مجازات سخت قرار گیرد.

در واقع ضربه‌ای می‌تواند سخت‌تر و پشیمان‌کننده باشد که هزینه اقدامات تروریستی برای باند جنایتکار صهیونی را به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد و لذا ضمن وارد آوردن ضربه به توان نظامی و منافع صهیونیست‌ها، حذف افراد شاخص این رژیم باید در دستور کار جبهه مقاومت قرار گیرد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار