عجز رژیم صهیونی در برابر عزم ایرانی

صهیونیست‌ها برای آنچه اعاده حیثیت خود می‌خوانند، بر سر دو راهی قرار گرفته‌اند؛ اگر به ایران پاسخ ندهند، حیثیتی که از آن دَم می‌زنند، بر باد رفته است و اگر پاسخ بدهند، باید ضربات شدیدتری را تحمل کنند.
کد خبر: ۶۹۷۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۲ - 13October 2024

گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- شهاب شعبانی‌نیا؛ عملیات طوفان‌الاقصی شکست تحقیرآمیزی را در عرصه نظامی و به‌ویژه حوزه اطلاعاتی به رژیم صهیونیستی تحمیل کرد؛ به گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن به عنوان «شکست غیرقابل ترمیم» یاد کردند و اگر دخالت مستقیم آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی نبود، این رژیم اشغالگر در همان روزهای نخست در مواجهه با آن طوفان عظیم، فرومی‌پاشید.

نبرد ایران و اسرائیل

از سوی دیگر و به فاصله کمی از زمان آغاز عملیات طوفان‌الاقصی، محور مقاومت از لبنان گرفته تا عراق و یمن در برابر اشغالگران قدس صف‌آرایی کرد و در حمایت از مردم مظلوم غزه، به طور مستمر اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی با استفاده از پهپاد و موشک مورد اصابت قرار داد.

در پی این اتفاقات، سردمداران رژیم صهیونیستی، ایران اسلامی را سرمنشأ تمامی این اتفاقات معرفی و بر لزوم مقابله با آن تأکید کردند. صهیونیست‌ها در مسیر عملی ساختن تهدیدات خود طی چندین نوبت، فرماندهان و مستشاران نظامی ایران را در سوریه هدف حملات تروریستی قرار داده و نهایتاً در یک حمله هوایی با انهدام بخشی از ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، سردار زاهدی و جمعی از نیرو‌های مستشاری کشورمان را به شهادت رساندند.

از آنجا که طبق قوانین بین‌المللی، حمله به سفارتخانه هر کشوری، تعرض به خاک آن کشور محسوب می‌شود، لازم بود که ایران پاسخ در خوری به رژیم صهیونیستی بدهد تا این رژیم در محاسبات خود، هزینه‌های سنگین تعدی به منابع و منافع ایران اسلامی را لحاظ کند.

عملیات تلافی‌جویانه موشکی و پهپادی گسترده ایران به سرزمین‌های اشغالی که در قالب عملیات «وعده صادق» رقم خورد، نشانگر تغییر سیاست ایران مبنی بر پایان دادن به «خویشتن‌داری و صبر استراتژیک» و دادن پاسخ سخت به هرگونه شرارت صهیونیست‌ها بود.

اما رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با حماس و حزب‌الله توفیقی به دست نیاورده و در دستیابی به اهداف اعلامی خود، شکست خورده بود، با دست زدن به ترور‌های متعدد، فرماندهان گروه‌های مقاومت فلسطین و حزب‌الله را هدف قرار داد و سعی کرد با این اقدام، ناکامی میدانی خود را جبران کند. این رژیم جنایتکار که بقای خویش را در خطر می‌بیند، در ادامه عملیات‌های تروریستی خود، اسماعیل هنیه را در تهران با حمله موشکی به شهادت رساند؛ اقدامی که تنش‌ها میان ایران و رژیم صهیونیستی را به‌شدت افزایش داد و منجر به اجرای عملیات «وعده صادق ۲» و حمله بی‌سابقه موشکی به سرزمین‌های اشغالی شد.

ایران در این عملیات با پرتاب ۲۰۰ فروند موشک بالستیک ازجمله موشک‌های هایپرسونیک «فتاح» ضربات سختی را به تعدادی از پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم اشغالگر قدس وارد و تعدادی از جنگنده‌های فوق پیشرفته اف-۳۵ را هم در پایگاه نواتیم منهدم کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنشی فوری به این اتفاق، ایران را تهدید به پاسخ متقابل کرد. از سوی دیگر، مقامات سیاسی و نظامی کشورمان هم سران رژیم جنایتکار صهیونی را تهدید کردند که اگر اقدامی علیه ایران انجام دهند، زیرساخت‌ها و برخی دیگر از مواضع صهیونیست‌ها را (علاوه بر مواضع نظامی) هدف قرار خواهد گرفت.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی این روز‌ها هم در جبهه شمالی و هم در غزه، زیر ضربات نیرو‌های مقاومت قرار دارد و در شرایطی قرار گرفته که هر حرکت جنون‌آمیزی را از آن می‌توان متصور بود؛ بنابراین نیرو‌های مسلح کشور در آماده‌ترین وضعیت خود قرار دارند تا با هرگونه تهاجمی از سوی دشمن صهیونیستی مقابله کنند.

اکنون صهیونیست‌ها برای آنچه اعاده حیثیت خود می‌خوانند، بر سر دو راهی قرار گرفته‌اند؛ اگر پاسخ ندهند، حیثیتی که از آن دَم می‌زنند، بر باد رفته است و اگر پاسخ بدهند، باید ضربات شدیدتر ایران و ویرانی‌های گسترده‌تری را در سرزمین‌های اشغالی متحمل شوند.

وسعت کم جغرافیایی سرزمین‌های اشغالی، آسیب‌پذیری پدافند هوایی صهیونیست‌ها که در عملیات وعده صادق ۲ کاملاً آشکار شد و وسعت حمله بعدی ایران، می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را به رژیم صهیونی وارد کند. در واقع هرچقدر که پاسخ احتمالی رژیم صهیونی به ایران، شدیدتر باشد، واکنشی بسیار شدیدتر را از سوی ایران به همراه خواهد داشت که می‌تواند نقطه پایانی بر حیات ننگین این رژیم جنایتکار و اشغالگر باشد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها