مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) تایباد:

شبهه مهمان‌کشی را افکار عمومی نپذیرفت

حجت‌الاسلام محدثی گفت: علت شهادت اسماعیل هنیه در تهران، ترس اسرائیل از مقاومت و حمایت مسلمین از حماس بود. دشمن با این اقدام تروریستی می‌خواست علت شهادت را مهمان‌کشی جلوه دهد که رسانه‌های بیگانه آن را تبلیغ کردند، اما افکار عمومی نپذیرفت.
کد خبر: ۶۸۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳ - 04August 2024

شبهه مهمان‌کشی را افکار عمومی نپذیرفتبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، مراسم بزرگداشت شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس به همت دفتر امام جمعه اهل سنت شهرستان و با مشارکت فرمانداری و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تایباد برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلیمن «مرتضی محدثی» مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) تایباد در ابتدای این مراسم اظهار داشت: شهادت اسماعیل هنیه موجب نگرانی همه آزادیخواهان عالم شده است.

وی افزود: اسلام در قبال قتل، حکم قصاص را در نظر گرفته است و، چون رژیم صهیونیستی مهمان ما را در ایران به شهادت برساند، باید پاسخی مطابق حکم اسلام دریافت کند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) ادامه داد: سران اسرائیل مانند سگ هاری هستند که هر لحظه به کسی آسیب می‌زنند و جوامع اسلامی باید این سگ هار را از بین ببرند.

حجت‌الاسلام محدثی گفت: علت شهادت اسماعیل هنیه در تهران، ترس اسرائیل از مقاومت و حمایت مسلمین از حماس بود. دشمن با این اقدام تروریستی خواست علت شهادت را مهمان‌کشی جلوه دهد که رسانه‌های بیگانه این را هم تبلیغ کردند، ولی افکار عمومی نپذیرفت.

هدف نتانیاهو ماندن در قدرت است

در ادامه این مراسم مولوی «علیرضا یعقوبی» امام جمعه روستای سمنگان تایباد در سخنانی بیان داشت: دشمن می‌توانست اسماعیل هنیه را در سایر کشورها، یا زمان اسارتش به شهادت برساند، ولی به دلایلی دنبال فرصت مناسب‌تری بود که آن را در تهران پیدا کرد.

وی به شرایط سیاسی حاکم در کشور اشاره کرد و گفت: در زمان شهادت، آیت‌الله رئیسی دشمن قصد بهم زدن وحدت ملت ایران را داشت که با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی نتوانست، آنها به نتیجه انتخابات ایران دل بسته بودند، ولی وقتی با نطق آتشین ریاست جمهوری مواجه شدند و دیدند که از مقاومت و غزه حمایت جانانه کرد، ناامید شدند و تصمیم گرفتند رئیس دفتر سیاسی حماس را در تهران بشهادت برسانند.

امام جمعه روستای سمنگان تایباد تصریح کرد: همانطور که اسماعیل هنیه، شهید سردار سلیمانی را شهید قدس اعلام کرد، مردم ایران هم در تشییع جنازه شهید هنیه، سنگ تمام گذاشتند و نماز رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر این شهید، نشان داد که شهید هنیه شهید ایران و شهید قدس است.

مولوی یعقوبی در تشریح دیگر اهداف نتانیاهو در ترور شهید هنیه گفت: فضاسازی برای ترامپ در انتخابات، یکی دیگر از اهداف این ترور بود تا با شهادت دکتر هنیه در تهران برای ترساندن رقیب ترامپ بتواند این فضای رعب وحشت به وجود آورد و مؤثر واقع شود.

وی ادامه داد: ایران به اعتراف دوست و دشمن قدرتمند است لذا اسرائیل می‌خواهد این مرکز قدرت را ناامن نشان دهد، اما به استناد قوانین حاکم در دنیا، ایران حق پاسخ دارد و پاسخ آنها قدرتمند خواهد بود.

در این مراسم جمعی از قاریان اهل سنت و تشیع شهرستان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و همچنین حاضران با امضای طوماری ضمن اعلام خشم و نفرت از این عملیات رژیم صهیونیستی، خواستار پاسخ قاطع به این جنایت شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار