پیکر مطهر شهید «سامی‌مقدم» در زادگاهش آرام گرفت

پیکر مطهر شهید تازه‌شناسایی‌شده ارتش، «حسین سامی‌مقام» امروز در سمیرم به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۶۸۲۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰ - 04August 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، پیکر مطهر شهید «حسین سامی‌مقام» از قهرمانان مبارزه با دشمنان ایران اسلامی، پس از تشییع در تهران، سنندج و اصفهان، صبح امروز (یکشنبه) با حضور مردم قدرشناس سرزمین هزارچشمه در زادگاهش سمیرم آرام گرفت.

پیکر مطهر شهید سامی‌مقدم در زادگاهش آرام گرفت

آیت‌الله طباطبایی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر اصفهان بر پیکر این قهرمان وطن، نماز اقامه کرد و سپس پیکر مطهر شهید سامی‌مقام در گلزار مطهر شهدا و در جوار امامزاده ابراهیم (ع) شهر سمیرم به خاک سپرده شد.

شهید «حسین سامی‌مقام» اول فروردین سال ۱۳۵۹ در عملیات نجات یکی از فرماندهان ارتش به نام شهید نصرت‌زاد به همراه تعدادی از همرزمانش به اسارت حزب دموکرات درآمد. وی پس از تحمل شکنجه‌های فراوان و رد پیشنهاداتی مبنی بر همکاری با عناصر بیگانه و ضدانقلاب، پانزدهم مردادماه سال ۱۳۵۹، همزمان با بیست و سوم ماه مبارک رمضان و پس از چند هفته‌ روزه‌داری و اعتصاب غذا برای احقاق حقوق گروگان‌های زندانی، در جنگل‌های منطقه آلواتان در ۴۴ سالگی به شهادت رسید.

بنای یادبود این شهید سرافراز ارتش تا قبل از تفحص، در زادگاه پدرش در گلستان شهدای شهرستان «سمیرم» استان اصفهان نصب شده بود. پیکر مطهر شهید سامی‌مقام، در بیست و چهارم تیرماه سال ۱۴۰۳، در منطقه شمال‌غرب کشور در حوالی زندان «دولتو» سردشت، تفحص و هویت وی پس از طی مراحل احراز هویت با کارت شناسایی، مشخص شد.

بر اساس این گزارش، شهرستان سمیرم ۴۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار