مدیرکل آسیای جنوبی وزارت خارجه:

ایران خواستار افغانستان باثبات است

موسوی با اشاره به نشست بررسی روابط دولت جدید ایران با افغانستان در کابل تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار افغانستان باثبات است.
کد خبر: ۶۸۲۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶ - 04August 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «سید رسول موسوی» مدیرکل آسیای جنوبی وزارت خارجه ضمن استقبال از برگزاری نشست بررسی روابط دولت جدید ایران با افغانستان در وزارت خارجه حکومت طالبان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران خواستار یک کشور با ثبات در همسایگی خود است.

ایران خواستار افغانستان باثبات است

وی با انتشار پیامی در «ایکس» نوشت: برگزاری نشست علمی «دولت جدید ایران و فرصت‌های تقویت روابط کابل و تهران» در ریاست مطالعات استراتژیک وزارت خارجه افغانستان خبری بسیار مسرت بخش و امیدوارکننده است.

موسوی افزود: در بخشی از این نشست صحبتی کلی درباره حکومت فراگیر می‌شود، اما فکر می‌کنم سخنران اطلاعات و تحلیل درستی از آن ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: حکومت فراگیر یک حکومت ائتلافی، مشارکتی و یا جمع اضداد نیست. حکومت در صورتی فراگیر است که به طور مؤثر همه اعضای جامعه را درگیر کند و در خدمت آن باشد. اگر وضع و اجرای قوانین شفاف، بی‌طرفانه و پاسخگوی همه آحاد کشور باشد، آن حکومت فراگیر و پاسخگو است.

مدیرکل آسیای جنوبی وزارت خارجه همچنین تأکید کرد: حکومت فراگیر مساله ملی و داخلی افغانستان است؛ برای داشتن یک دولت با ثبات و رو به توسعه و ایران در جستجوی یک دولت با ثبات در همسایگی خود است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار